Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprojektityön perusteet  (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2E00EW81-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2022 - 23.02.2022

Ajoitus

28.01.2022 - 25.03.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 45

Koulutus

  • Media-alan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pertti Näränen
  • Tuomas Niemi
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
  • Esko Ansami

Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät

  • 20MA
    Medianomi (AMK) 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3. ADAssa tai pandemiatilanteen vaatiessa etänä / hybridimallilla. Tehtäviä ja asiakaskontakteja myös muina aikoina.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävä, analyysit sekä asiakasneuvottelut. Mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 21 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Sisällön jaksotus

Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Omat asiakastyöprojektit sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi. Oman osaamisen markkinointimateriaalin laatiminen ja jakaminen esim. some-alustoilla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoisin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän kautta.