Asiakasprojektityön perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2E00EW81-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 23.02.2022
Ajoitus
28.01.2022 - 25.03.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 45
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pertti Näränen
- Tuomas Niemi
- Media-ala Virtuaalihenkilö
- Liiketalous Virtuaalihenkilö
- Esko Ansami
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
20MAMedianomi (AMK) 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.
Sisältö (OJ)
Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.
Esitietovaatimukset (OJ)
Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.
Aika ja paikka
Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3. ADAssa tai pandemiatilanteen vaatiessa etänä / hybridimallilla. Tehtäviä ja asiakaskontakteja myös muina aikoina.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, tehtävä, analyysit sekä asiakasneuvottelut. Mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetukset noin 21 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.
Sisällön jaksotus
Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Omat asiakastyöprojektit sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi. Oman osaamisen markkinointimateriaalin laatiminen ja jakaminen esim. some-alustoilla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdollista liittää aitoisin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän kautta.