The Basics of Customer Projects (5 cr)
Code: 2E00EW81-3002
General information
- Enrolment period
- 01.01.2022 - 23.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.01.2022 - 25.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Pertti Näränen
- Tuomas Niemi
- Media-ala Virtuaalihenkilö
- Liiketalous Virtuaalihenkilö
- Esko Ansami
- Person in charge
- Leena Mäkelä
- Course
- 2E00EW81
Objectives (course unit)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.
Content (course unit)
Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.
Prerequisites (course unit)
Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.
Location and time
Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3. ADAssa tai pandemiatilanteen vaatiessa etänä / hybridimallilla. Tehtäviä ja asiakaskontakteja myös muina aikoina.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, tehtävä, analyysit sekä asiakasneuvottelut. Mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit.
Student workload
Lähiopetukset noin 21 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.
Content scheduling
Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3.
Completion alternatives
Omat asiakastyöprojektit sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi. Oman osaamisen markkinointimateriaalin laatiminen ja jakaminen esim. some-alustoilla.
Practical training and working life cooperation
Mahdollista liittää aitoisin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän kautta.