Kiinteistönpidon projektityö (3 op)
Toteutuksen tunnus: 5R00BS94-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.01.2022 - 31.08.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.05.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 1 - 3
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Rakennustekniikka
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Syventää opiskelijan osaamista jollakin kiinteistönpidon osa-alueella.
Sisältö (Opintojakso)
Ohjaava opettaja ja opiskelija sopivat sisällön tapauskohtaisesti.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Ei esitietovaatimuksia
Aika ja paikka
Ohjaustunnit lukujärjestyksen mukaan.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksosta voi saada 1 -3 opintopistettä määräytyen pääasiassa opiskelijan pitämään tuntikirjanpitoon.
Arviointiin sovelletaan Tamkin opinnäytetyön arviointikriteerejä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektityö on yleensä Tamkin ulkopuoliselle organisaatiolle tehtävä erillinen suunnitelma, selvitys tai toteutustehtävä. Työ toteutetaan pääosin itsenäisenä työskentelynä.
Oppimateriaalit
Materiaali valitaan projektityön aiheen mukaisesti.
Projektityön raportointi tehdään Tamkin kirjallisen raportoinnin ohjeita noudattaen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 tuntia työtä
Sisällön jaksotus
Projektityön aloitus oman aikataulun mukaan, kuitenkin viimeistään 19.5.22 mennessä.
Välinäytöt opettajalle 27.8.22 ja 16.9.22
Raportin luovutus opettajalle viimeistään 27.10.22
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektityöt tehdään pääosin alan yrityksille.
Kansainvälisyys
KV yhteys on mahdollinen projektityön aiheesta riippuen.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija miettii itse projektityön aiheen ja hyväksyttää sen opettajalla ennen työn aloittamista.
Opiskelija pitää työskentelystään tuntikirjanpitoa, joka liitetään palautettavaan projektiraporttiin.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole riittävässä määrin perehtynyt aihealuetta koskevaan tietoon. Tuotoksen laatu on heikko ja työhön sisältyy suuria sisällöllisiä puutteita ja asiavirheitä. Opiskelija ei ole osallistunut sovittuihin seminaareihin tai tilaisuuksiin tai esitellyt työtään sovitusti. Projektityöraportista ei ole löydettävissä selkeää juonta ja kokonaisuus on epäjohdonmukainen. Otsikot eivät kuvaa sisältöä. Raportoinnissa ei ole noudatettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita ja tekstiä on vaikea ymmärtää.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Teoreettisten lähtökohtien yhteys projektityön kokonaisuuteen on niukkaa. Viitekehys on liian laaja tai suppea. Tuotos on epätäydellinen ja saattaa sisältää virheitä. Tuotoksessa on nähtävissä tekijän tyydyttävä osaaminen tuotoksen aihealueella.
Projektityön tekemisen prosessi ei ole edennyt sovitun aikataulun mukaisesti. Projektityöraportin juoni hyppii asiasta toiseen. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia kielivirheitä. Raportoinnissa on noudatettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita puutteellisesti.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Teoreettiset lähtökohdat ovat yhteydessä projektityön muihin osiin. Tulokset ja johtopäätökset tai tuotos vastaavat pääosin asetettuihin tehtäviin tai tavoitteisiin. Projektityön tekemisen prosessi on edennyt sovitun aikataulun mukaisesti. Projektityöraportin juonen kulku on sujuvaa ja kokonaisuus on rakenteellisesti selkeä. Otsikointi ei ole kaikilta osin täsmällistä. Raportoinnissa on noudatettu hyvin TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Teoreettiset lähtökohdat muodostavat loogisen ja kattavan kokonaisuuden projektityön muiden osien kanssa. Projektityö on tuottanut uutta käytännöllistä tietoa ja se tuo lisäarvoa työn tilaajalle / työelämätaholle. Opiskelija on osoittanut itsenäisyyttä ja innovatiivisuutta projektityön tekemisessä. Projektityön tekemisen prosessi on edennyt sovitun aikataulun mukaisesti. Projektityöraportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti kieliopin, lähdemerkinnät, taulukot ja kuviot huomioiden.