Siirry suoraan sisältöön

Kiinteistönpidon projektityö (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5R00BS94-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 31.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.05.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
1 - 3
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennustekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettajat
Petri Murtomaa
Vastuuhenkilö
Petri Murtomaa
Opintojakso
5R00BS94

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Syventää opiskelijan osaamista jollakin kiinteistönpidon osa-alueella.

Sisältö (Opintojakso)

Ohjaava opettaja ja opiskelija sopivat sisällön tapauskohtaisesti.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Ei esitietovaatimuksia

Aika ja paikka

Ohjaustunnit lukujärjestyksen mukaan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksosta voi saada 1 -3 opintopistettä määräytyen pääasiassa opiskelijan pitämään tuntikirjanpitoon.
Arviointiin sovelletaan Tamkin opinnäytetyön arviointikriteerejä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Projektityö on yleensä Tamkin ulkopuoliselle organisaatiolle tehtävä erillinen suunnitelma, selvitys tai toteutustehtävä. Työ toteutetaan pääosin itsenäisenä työskentelynä.

Oppimateriaalit

Materiaali valitaan projektityön aiheen mukaisesti.
Projektityön raportointi tehdään Tamkin kirjallisen raportoinnin ohjeita noudattaen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 tuntia työtä

Sisällön jaksotus

Projektityön aloitus oman aikataulun mukaan, kuitenkin viimeistään 19.5.22 mennessä.
Välinäytöt opettajalle 27.8.22 ja 16.9.22
Raportin luovutus opettajalle viimeistään 27.10.22

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektityöt tehdään pääosin alan yrityksille.

Kansainvälisyys

KV yhteys on mahdollinen projektityön aiheesta riippuen.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija miettii itse projektityön aiheen ja hyväksyttää sen opettajalla ennen työn aloittamista.
Opiskelija pitää työskentelystään tuntikirjanpitoa, joka liitetään palautettavaan projektiraporttiin.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole riittävässä määrin perehtynyt aihealuetta koskevaan tietoon. Tuotoksen laatu on heikko ja työhön sisältyy suuria sisällöllisiä puutteita ja asiavirheitä. Opiskelija ei ole osallistunut sovittuihin seminaareihin tai tilaisuuksiin tai esitellyt työtään sovitusti. Projektityöraportista ei ole löydettävissä selkeää juonta ja kokonaisuus on epäjohdonmukainen. Otsikot eivät kuvaa sisältöä. Raportoinnissa ei ole noudatettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita ja tekstiä on vaikea ymmärtää.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Teoreettisten lähtökohtien yhteys projektityön kokonaisuuteen on niukkaa. Viitekehys on liian laaja tai suppea. Tuotos on epätäydellinen ja saattaa sisältää virheitä. Tuotoksessa on nähtävissä tekijän tyydyttävä osaaminen tuotoksen aihealueella.
Projektityön tekemisen prosessi ei ole edennyt sovitun aikataulun mukaisesti. Projektityöraportin juoni hyppii asiasta toiseen. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia kielivirheitä. Raportoinnissa on noudatettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita puutteellisesti.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Teoreettiset lähtökohdat ovat yhteydessä projektityön muihin osiin. Tulokset ja johtopäätökset tai tuotos vastaavat pääosin asetettuihin tehtäviin tai tavoitteisiin. Projektityön tekemisen prosessi on edennyt sovitun aikataulun mukaisesti. Projektityöraportin juonen kulku on sujuvaa ja kokonaisuus on rakenteellisesti selkeä. Otsikointi ei ole kaikilta osin täsmällistä. Raportoinnissa on noudatettu hyvin TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Teoreettiset lähtökohdat muodostavat loogisen ja kattavan kokonaisuuden projektityön muiden osien kanssa. Projektityö on tuottanut uutta käytännöllistä tietoa ja se tuo lisäarvoa työn tilaajalle / työelämätaholle. Opiskelija on osoittanut itsenäisyyttä ja innovatiivisuutta projektityön tekemisessä. Projektityön tekemisen prosessi on edennyt sovitun aikataulun mukaisesti. Projektityöraportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti kieliopin, lähdemerkinnät, taulukot ja kuviot huomioiden.

Siirry alkuun