Palveluketjujen arviointi ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7H00FF53-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2022 - 13.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.09.2022 - 18.11.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Hyvinvointipalvelujen johtaminen ja kehittäminen YAMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
- Sosiaali- ja terveysalan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tunnistaa sote-palvelujen asiakkaiden erityistarpeita
- osaa arvioida erilaisten palveluketjujen toimivuutta ja turvallisuutta eri näkökulmista
- saa valmiuksia kehittää erilaisia asiakaslähtöisiä palveluketjuja
- osaa kirjoittaa aiheesta oman substanssialan erityistietoa käsittelevän ammatillisen artikkelin ja harjaantuu esittämisessä
Sisältö (Opintojakso)
- sote-asiakkaiden moninaisuus
- keskeiset hoito- ja palveluketjut
- julkiset, yksityiset ja kolmannen sektorin toimijat palveluketjuissa
- moniammatillisuus ja verkostoituminen
- kirjoittamisprosessi, artikkelin logiikka, aloitus, sisältö ja lopetus
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
Aika ja paikka
20.9.2022 -18.11.2022
Ti 20.9.2022 klo 8.30-11.30 etäopetus
To 29.9.2022 klo 8.30-11.30 etäopetus yhdessä 21YESO -ryhmän kanssa
Pe 28.10.2022 klo 8.30-15.45 lähiopetus
Ti 8.11.2022 klo 8.30-11.30 lähiopetus
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Osaamisen varmistaminen yksilö, pari - ja tiimitehtävien kautta. Erillistä tenttiä ei järjestetä. Uusintamahdollisuus hylätyssä osassa. Arvosanan korottaminen tarkoittaa kaikkien opintojaksojen tehtävien korottamista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- , pari- ja tiimitehtävät.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähi- ja etäopetus / osallistavat luennot, kirjallisuus, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen työskentely, yksilö- ja tiimitehtävät, vertaisarvioinnit sekä välitehtävät.
Oppimateriaalit
Opintokokonaisuuden aikana Moodlessa jaetut materiaalit ja suositeltava kirjallisuus.
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima kirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ilmoitetaan Moodlessa
Sisällön jaksotus
Ilmoitetaan Moodlessa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät voi tehdä oman työpaikan tai muun yksikön tarpeesta.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- ei kykene hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- ei kykene soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
- ei osallistu opintojaksolle
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja