Skip to main content

Development of Service Pathways (5 cr)

Code: 7H00FF53-3002

General information


Enrolment period
09.06.2022 - 13.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.09.2022 - 18.11.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
Teachers
Merja Kanervisto-Jokinen
Person in charge
Sari Himanen
Course
7H00FF53

Objectives (course unit)

The student
- is able to identify the specific needs of social service clients
- is able to evaluate the functionality and security of different service chains from different perspectives
- is able to get the capability to develop various customer-oriented service chains
- is able to write a professional article on the subject within his/her own specific knowledge and gets trained in presentation

Content (course unit)

- diversity of social care clients
- integrations of key care services
- public, private and third sector actors in service chains
- multi-professionalism and networking
- the writing process, logic of an article, how to start, content, and the end

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to retrieve information related to the subject and is able to use national and international sources
- is able to apply the information he/she has collected at a descriptive level to review current practices and policies

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based knowledge from both national and international sources and evaluate sources critically
- is able to do analysis and synthesis of the topic
- is able to use the knowledge he/she has acquired and is able to critically evaluate and develop existing policies

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based knowledge from both national and international sources divercely and evaluate sources critically and to synthesize the data collected
- is able to do deep analysis and synthesis of the topic
- is able to critically evaluate existing practices and develop new evidence-based approaches

Location and time

20.9.2022 -18.11.2022

Ti 20.9.2022 klo 8.30-11.30 etäopetus
To 29.9.2022 klo 8.30-11.30 etäopetus yhdessä 21YESO -ryhmän kanssa
Pe 28.10.2022 klo 8.30-15.45 lähiopetus
Ti 8.11.2022 klo 8.30-11.30 lähiopetus

Exam schedules

Osaamisen varmistaminen yksilö, pari - ja tiimitehtävien kautta. Erillistä tenttiä ei järjestetä. Uusintamahdollisuus hylätyssä osassa. Arvosanan korottaminen tarkoittaa kaikkien opintojaksojen tehtävien korottamista.

Assessment methods and criteria

Yksilö- , pari- ja tiimitehtävät.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähi- ja etäopetus / osallistavat luennot, kirjallisuus, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen työskentely, yksilö- ja tiimitehtävät, vertaisarvioinnit sekä välitehtävät.

Learning materials

Opintokokonaisuuden aikana Moodlessa jaetut materiaalit ja suositeltava kirjallisuus.
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima kirjallisuus

Student workload

Ilmoitetaan Moodlessa

Content scheduling

Ilmoitetaan Moodlessa

Practical training and working life cooperation

Oppimistehtävät voi tehdä oman työpaikan tai muun yksikön tarpeesta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- ei kykene hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- ei kykene soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
- ei osallistu opintojaksolle

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Go back to top of page