Digitaalisten kanavien asiakashankinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00EK75-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.05.2022 - 22.08.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 23.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Aika ja paikka
Kurssilla on aloitusluento ja 1-2 asiantuntojaluentoa, jotka voidaan sopia vasta syksyllä (ei keväällä, kun tehdään tilavaraukset). Muutoin kurssi on verkkokurssi.
Kurssi suoritetaan itsenäisesti annetussa aikataulussa.
Kurssilla on myös suoritettava ryhmätyö, jota ei voi korvata yksilösuorituksella vaan se tehdään ryhmässä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
Aloittaa digitaalisen markkinoinnin
Toteuttaa hakukoneoptimointia
Valita hakusanat
Tehdä kanavavalintoja
Tuottaa digitaalista sisältöä
Kriittisesti tarkastella digitaalista markkinointia
Toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on intensiivinen ja vaatii annettujen 1-2 viikkokohtaisten tehtävien suorittamista annetussa ajassa. En suosittele kurssin aikana lomamatkoja tai pitkiä etukäteen tiedossa olevia poissaoloja, koska ne saattavat haitata oppimisprosessia ja kurssin mielekästä suorittamista.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssilla on aloitusluento ja 1-2 asiantuntojaluentoa.