Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisten kanavien asiakashankinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00EK75-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.05.2022 - 22.08.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 23.10.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Opettaja

  • Mari Stenvall

Vastuuhenkilö

Mari Stenvall

Ryhmät

  • 22YAMK
    Ylempi amk, yhteiset opinnot

Tavoitteet (OJ)

• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa

Sisältö (OJ)

Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
• osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
• osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
• osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
• suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
• aktiivisena oppijanan yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
• hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
• hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä

Aika ja paikka

Kurssilla on aloitusluento ja 1-2 asiantuntojaluentoa, jotka voidaan sopia vasta syksyllä (ei keväällä, kun tehdään tilavaraukset). Muutoin kurssi on verkkokurssi.

Kurssi suoritetaan itsenäisesti annetussa aikataulussa.
Kurssilla on myös suoritettava ryhmätyö, jota ei voi korvata yksilösuorituksella vaan se tehdään ryhmässä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssin jälkeen opiskelija osaa:

Aloittaa digitaalisen markkinoinnin
Toteuttaa hakukoneoptimointia
Valita hakusanat
Tehdä kanavavalintoja
Tuottaa digitaalista sisältöä
Kriittisesti tarkastella digitaalista markkinointia
Toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on intensiivinen ja vaatii annettujen 1-2 viikkokohtaisten tehtävien suorittamista annetussa ajassa. En suosittele kurssin aikana lomamatkoja tai pitkiä etukäteen tiedossa olevia poissaoloja, koska ne saattavat haitata oppimisprosessia ja kurssin mielekästä suorittamista.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssilla on aloitusluento ja 1-2 asiantuntojaluentoa.