Digitaalisuuden hyödyntäminen viestinnässä ja markkinoinnissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FE35-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Hanna Saraketo
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Hanna Saraketo
Ryhmät
-
20ALITAILiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen
Tavoitteet (OJ)
Tässä opintojaksossa otetaan digitaalisuuden tuomat mahdollisuudet markkinoinnin käyttöön.
Opiskelija osaa
- toteuttaa sähköistä markkinointia,
- hyödyntää kumppanuuksia työssään,
- käyttää digitaalista mediaa ja tuntee sen kanavat,
- tehdä kanavavalintoja ja tuottaa digitaalista sisältöä.
Sisältö (OJ)
Mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja miten sitä toteutetaan?
Miten verkostojen osaamista hyödynnetään osana sähköistä markkinointiviestintää?
Mitä tarkoittaa digitaalinen media?
Mitä ovat digitaalisen median kanavat?
Miten sisältöä tuotetaan digitaaliseen mediaan ja mitä keinoja on mitata sen tuloksellisuutta?
Esitietovaatimukset (OJ)
Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa yksittäisiä digitaalisen markkinointitoimenpiteitä muutamissa eri kanavissa. Hänen tietonsa digitaalisesta markkinoinnista on yksipuolista ja puutteellista ja hän hallitsee vain muutamia perustermien merkityksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinointikampanjan hyödyntäen muutamia eri välineitä. Hän ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja perustermien merkitykset. Hän pystyy analysoimaan toimien tuloksellisuutta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin laajana kokonaisuutena ja ymmärtää perustermien merkitykset. Hän osaa toteuttaa monipuolisesti digitaalisen markkinointikampanjan seurantatietoineen hyödyntäen useita eri välineitä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei hallitse teemaan liittyvää peruskäsitteistöä eikä osaa suunnittella ja toteuttaa digitaalista markkinointikampanjaa.
Aika ja paikka
Kontaktipäivät lukkarissa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Perinteistä tenttiä ei ole. Osaamisen näyttö integroituu Go to Market -projektiin
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiivisuus, läsnäolo kontaktipäivissä
tehtävät tehtävänannossa ilmoitettujen arviointikriteerien mukaisesti
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso integroidaan Go to Market -kokonaisuuteen.
Kontaktipäivät: luennot, työpajat, tehtävät, dialogi
Etäjaksot: itsenäiset tai ryhmätehtävät
Oppimateriaalit
Moodlen ja Teamsin kirjallisuusvinkkien kautta tarkemmin, esim.
Sisältömarkkinoinnin työkalut
Sisältöstrategia
Menesty digimarkkinoinnilla
Vaikuttajamarkkinointi
sekä kriisiviestinnän kirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Tammikuu: Mitä digitaalinen media on? Mitä kanavista pitää tietää 2022?
Helmikuu: Somekanavien valinta; sisältöstrategia
Maaliskuu: Analytiikka
Huhtikuu: Vaikuttajamarkkinointi, kustannukset ja tuloksellisuus
Toukokuu: Käytännön harjoittelun näyttäminen Go to Market -projektin avulla
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kaikkia vaadittavia suorituksia ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo on tyydyttävä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo on hyvä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja ryhmän oppimista edistävästi kontakti- ja etäopiskeluun.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tehtävät on tehty kiitettävästi. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja ryhmän oppimista erityisesti edistävästi kontakti- ja etäopiskeluun.