Digitization in Communications and Marketing (5 cr)
Code: 3H00FE35-3001
General information
- Enrolment period
- 24.11.2021 - 14.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Tässä opintojaksossa otetaan digitaalisuuden tuomat mahdollisuudet markkinoinnin käyttöön.
Opiskelija osaa
- toteuttaa sähköistä markkinointia,
- hyödyntää kumppanuuksia työssään,
- käyttää digitaalista mediaa ja tuntee sen kanavat,
- tehdä kanavavalintoja ja tuottaa digitaalista sisältöä.
Content (course unit)
Mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja miten sitä toteutetaan?
Miten verkostojen osaamista hyödynnetään osana sähköistä markkinointiviestintää?
Mitä tarkoittaa digitaalinen media?
Mitä ovat digitaalisen median kanavat?
Miten sisältöä tuotetaan digitaaliseen mediaan ja mitä keinoja on mitata sen tuloksellisuutta?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa toteuttaa yksittäisiä digitaalisen markkinointitoimenpiteitä muutamissa eri kanavissa. Hänen tietonsa digitaalisesta markkinoinnista on yksipuolista ja puutteellista ja hän hallitsee vain muutamia perustermien merkityksiä.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinointikampanjan hyödyntäen muutamia eri välineitä. Hän ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja perustermien merkitykset. Hän pystyy analysoimaan toimien tuloksellisuutta.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin laajana kokonaisuutena ja ymmärtää perustermien merkitykset. Hän osaa toteuttaa monipuolisesti digitaalisen markkinointikampanjan seurantatietoineen hyödyntäen useita eri välineitä.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opiskelija ei hallitse teemaan liittyvää peruskäsitteistöä eikä osaa suunnittella ja toteuttaa digitaalista markkinointikampanjaa.
Location and time
Kontaktipäivät lukkarissa
Exam schedules
Perinteistä tenttiä ei ole. Osaamisen näyttö integroituu Go to Market -projektiin
Assessment methods and criteria
aktiivisuus, läsnäolo kontaktipäivissä
tehtävät tehtävänannossa ilmoitettujen arviointikriteerien mukaisesti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso integroidaan Go to Market -kokonaisuuteen.
Kontaktipäivät: luennot, työpajat, tehtävät, dialogi
Etäjaksot: itsenäiset tai ryhmätehtävät
Learning materials
Moodlen ja Teamsin kirjallisuusvinkkien kautta tarkemmin, esim.
Sisältömarkkinoinnin työkalut
Sisältöstrategia
Menesty digimarkkinoinnilla
Vaikuttajamarkkinointi
sekä kriisiviestinnän kirjallisuus
Student workload
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Content scheduling
Tammikuu: Mitä digitaalinen media on? Mitä kanavista pitää tietää 2022?
Helmikuu: Somekanavien valinta; sisältöstrategia
Maaliskuu: Analytiikka
Huhtikuu: Vaikuttajamarkkinointi, kustannukset ja tuloksellisuus
Toukokuu: Käytännön harjoittelun näyttäminen Go to Market -projektin avulla
Completion alternatives
Neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kaikkia vaadittavia suorituksia ei ole palautettu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo on tyydyttävä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo on hyvä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja ryhmän oppimista edistävästi kontakti- ja etäopiskeluun.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävät on tehty kiitettävästi. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja ryhmän oppimista erityisesti edistävästi kontakti- ja etäopiskeluun.