Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuuden hyödyntäminen viestinnässä ja markkinoinnissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FE35-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 14.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Hanna Saraketo
  • Miina Kivelä

Vastuuhenkilö

Hanna Saraketo

Ryhmät

  • 20ALITAI
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa otetaan digitaalisuuden tuomat mahdollisuudet markkinoinnin käyttöön.

Opiskelija osaa
- toteuttaa sähköistä markkinointia,
- hyödyntää kumppanuuksia työssään,
- käyttää digitaalista mediaa ja tuntee sen kanavat,
- tehdä kanavavalintoja ja tuottaa digitaalista sisältöä.

Sisältö (OJ)

Mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja miten sitä toteutetaan?
Miten verkostojen osaamista hyödynnetään osana sähköistä markkinointiviestintää?
Mitä tarkoittaa digitaalinen media?
Mitä ovat digitaalisen median kanavat?
Miten sisältöä tuotetaan digitaaliseen mediaan ja mitä keinoja on mitata sen tuloksellisuutta?

Esitietovaatimukset (OJ)

Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa toteuttaa yksittäisiä digitaalisen markkinointitoimenpiteitä muutamissa eri kanavissa. Hänen tietonsa digitaalisesta markkinoinnista on yksipuolista ja puutteellista ja hän hallitsee vain muutamia perustermien merkityksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinointikampanjan hyödyntäen muutamia eri välineitä. Hän ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja perustermien merkitykset. Hän pystyy analysoimaan toimien tuloksellisuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin laajana kokonaisuutena ja ymmärtää perustermien merkitykset. Hän osaa toteuttaa monipuolisesti digitaalisen markkinointikampanjan seurantatietoineen hyödyntäen useita eri välineitä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei hallitse teemaan liittyvää peruskäsitteistöä eikä osaa suunnittella ja toteuttaa digitaalista markkinointikampanjaa.

Aika ja paikka

Kontaktipäivät lukkarissa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Perinteistä tenttiä ei ole. Osaamisen näyttö integroituu Go to Market -projektiin

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

aktiivisuus, läsnäolo kontaktipäivissä
tehtävät tehtävänannossa ilmoitettujen arviointikriteerien mukaisesti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso integroidaan Go to Market -kokonaisuuteen.
Kontaktipäivät: luennot, työpajat, tehtävät, dialogi
Etäjaksot: itsenäiset tai ryhmätehtävät

Oppimateriaalit

Moodlen ja Teamsin kirjallisuusvinkkien kautta tarkemmin, esim.
Sisältömarkkinoinnin työkalut
Sisältöstrategia
Menesty digimarkkinoinnilla
Vaikuttajamarkkinointi
sekä kriisiviestinnän kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Tammikuu: Mitä digitaalinen media on? Mitä kanavista pitää tietää 2022?
Helmikuu: Somekanavien valinta; sisältöstrategia
Maaliskuu: Analytiikka
Huhtikuu: Vaikuttajamarkkinointi, kustannukset ja tuloksellisuus
Toukokuu: Käytännön harjoittelun näyttäminen Go to Market -projektin avulla

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kaikkia vaadittavia suorituksia ei ole palautettu.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo on tyydyttävä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo on hyvä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja ryhmän oppimista edistävästi kontakti- ja etäopiskeluun.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tehtävät on tehty kiitettävästi. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja ryhmän oppimista erityisesti edistävästi kontakti- ja etäopiskeluun.