Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus markkinoinnin ytimessä (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DZ79-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 05.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 12.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Carita Forsgren
Mika Jokinen
Kirsi Tanner
Tuomo Joronen
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Ryhmät
20ALITA
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen
Opintojakso
3H00DZ79

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

20.01.2022 12.00 - 14.00 B3-27
20.01.2022 15.00 - 17.00 C2-14
24.02.2022 10.00 - 12.00 B3-27
25.02.2022 12.00 - 14.00 C2-14
17.03.2022 12.00 - 14.30 B3-27
17.03.2022 14.30 - 17.00 C2-14
21.04.2022 12.00 - 14.30 B3-27
22.04.2022 12.00 - 15.00 C2-14
12.05.2022 08.00 - 12.00 B5-31

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

tsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (lähi ja etä)

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.

Siirry alkuun