Asiakkuus markkinoinnin ytimessä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DZ79-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 05.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 12.05.2022
Laajuus
10 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Carita Forsgren
- Mika Jokinen
- Kirsi Tanner
- Tuomo Joronen
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Ryhmät
-
20ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.
Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.
Sisältö (OJ)
Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
20.01.2022 12.00 - 14.00 B3-27
20.01.2022 15.00 - 17.00 C2-14
24.02.2022 10.00 - 12.00 B3-27
25.02.2022 12.00 - 14.00 C2-14
17.03.2022 12.00 - 14.30 B3-27
17.03.2022 14.30 - 17.00 C2-14
21.04.2022 12.00 - 14.30 B3-27
22.04.2022 12.00 - 15.00 C2-14
12.05.2022 08.00 - 12.00 B5-31
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
tsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (lähi ja etä)
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.
Sisällön jaksotus
Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.