Client Work Methods II (5 cr)
Code: 7S00EL58-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 25.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 25.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Anniina Vauhkonen
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Minna Putous
- Course
- 7S00EL58
Objectives (course unit)
- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.
Content (course unit)
- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
Tentti: 22.4 klo 8-12 (ryhmätentti moodlessa)
Tentin palaute (pakollinen): 25.5 Klo 9-10
- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 24.3.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi tabulan ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 29.3 mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 1.4 mennessä.
Assessment methods and criteria
- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
¨- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus
Learning materials
Tenttiin:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Ohjauskeskustelutehtävää varten:
ENSISIJAINEN: De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti (vaihtoehtoisesti
Tarvittassa: Koski-Jännes, A., Riittinen, L., Saarnio, P. 2008. Kohti muutosta. Motivointimenetelmä päihde- ja käyttäytymisongelmiin.)
Dokumentaation ennakkotehtävää varten (lainataan ryhmittäin):
- Törrönen Marita, 2016, Vastavuoroinen sosiaalityö, dokumentaatioon liittyvä kappale
Student workload
Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 32h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 10h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 66h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 27h
Content scheduling
25.1. klo 13-13.30 Koko ryhmä: Info
Klo13.30-16 Ryhmä1: Dialoginen ohjaus (Minna)
Klo13.30-16 Ryhmä 2: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta 2 (Riikkaelina)
28.1 Klo9-12
Ryhmä 2: Dialoginen ohjaus (Minna)
Ryhmä 1: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta 2 (Riikkaelina)
22.2 Klo13-16
Ryhmä 1: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minnna)
Ryhmä 2: Välireflektio (Riikkaelina)
23.2 Klo 13-16
Ryhmä 1: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)
25.2 Klo9-12
Ryhmä 2: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minna)
Ryhmä 1: Välireflektio (Riikkaelina)
26.2 Klo 9-12
Ryhmä 2: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)
22.3. Klo13-16
Ryhmä 1: Dokumentaatio (Tuija)
Ryhmä 2: Syventävä traumatyö (Riikkaelina)
23.3. Klo13-16
Ryhmä 2: Dokumentaatio (Tuija)
Ryhmä 1: Syventävä traumatyö (Riikkaelina)
25.3 klo 9-16
Koko ryhmä: Yhteisötyö (Tuija)
19.4 Klo9-12
Ryhmä 1: Verkostotyö
19.4 Klo13-16
Ryhmä 2: Verkostotyö
22.4 klo 8-12
Tentti
25.5 Klo 9-10
Tenttipalaute (Kaikki opettajat)
25.5 klo10-16
Ohjauskeskustelutehtävien palaute (Kaikki opettajat)
Practical training and working life cooperation
Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.