Skip to main content

Client Work Methods II (5 cr)

Code: 7S00EL58-3005

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 25.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 25.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Anniina Vauhkonen
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Tuija Landström
Person in charge
Minna Putous
Course
7S00EL58

Objectives (course unit)

- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.

Content (course unit)

- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

Tentti: 22.4 klo 8-12 (ryhmätentti moodlessa)
Tentin palaute (pakollinen): 25.5 Klo 9-10


- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 24.3.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi tabulan ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 29.3 mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 1.4 mennessä.

Assessment methods and criteria

- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
¨- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus

Learning materials

Tenttiin:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.

Ohjauskeskustelutehtävää varten:
ENSISIJAINEN: De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti (vaihtoehtoisesti

Tarvittassa: Koski-Jännes, A., Riittinen, L., Saarnio, P. 2008. Kohti muutosta. Motivointimenetelmä päihde- ja käyttäytymisongelmiin.)

Dokumentaation ennakkotehtävää varten (lainataan ryhmittäin):
- Törrönen Marita, 2016, Vastavuoroinen sosiaalityö, dokumentaatioon liittyvä kappale

Student workload

Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 32h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 10h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 66h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 27h

Content scheduling

25.1. klo 13-13.30 Koko ryhmä: Info
Klo13.30-16 Ryhmä1: Dialoginen ohjaus (Minna)
Klo13.30-16 Ryhmä 2: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta 2 (Riikkaelina)

28.1 Klo9-12
Ryhmä 2: Dialoginen ohjaus (Minna)
Ryhmä 1: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta 2 (Riikkaelina)

22.2 Klo13-16
Ryhmä 1: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minnna)
Ryhmä 2: Välireflektio (Riikkaelina)

23.2 Klo 13-16
Ryhmä 1: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)

25.2 Klo9-12
Ryhmä 2: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minna)
Ryhmä 1: Välireflektio (Riikkaelina)

26.2 Klo 9-12
Ryhmä 2: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)

22.3. Klo13-16
Ryhmä 1: Dokumentaatio (Tuija)
Ryhmä 2: Syventävä traumatyö (Riikkaelina)

23.3. Klo13-16
Ryhmä 2: Dokumentaatio (Tuija)
Ryhmä 1: Syventävä traumatyö (Riikkaelina)

25.3 klo 9-16
Koko ryhmä: Yhteisötyö (Tuija)

19.4 Klo9-12
Ryhmä 1: Verkostotyö
19.4 Klo13-16
Ryhmä 2: Verkostotyö

22.4 klo 8-12
Tentti

25.5 Klo 9-10
Tenttipalaute (Kaikki opettajat)

25.5 klo10-16
Ohjauskeskustelutehtävien palaute (Kaikki opettajat)

Practical training and working life cooperation

Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.

Go back to top of page