Global and Multicultural Society (5 cr)
Code: 7S00EL82-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 10.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Nasrin Jinia
- Eeva-Mari Miettinen
- Course
- 7S00EL82
Objectives (course unit)
After the course the student can the main concepts and theories of global multiculturalism and understands the meaning of the global and the local in the society. The student can observe and promote equality and anti-racist action in the society and organize the different theories of equality and racism. The student can promote the honouring encountering in the interaction and develop one’s expertise in the multicultural work. The student can analyse different theories of wellbeing and health in the finnish multicultural society.
Content (course unit)
It will betaught different theories and point of views, with which global and local will connect in the society and about what kind of questions about equality will arise in this connection. It will be taught different ways to promote equality by influencing the structures and developing the honouring encounter in the interaction. It will be taught different kind of theoretical frameworks in the intercultural communication in the work and in the work-places. During the course it will be acquinted in the well being and health in the multicultural society from the point of views of scientific knowledge, professional knowledge and expertise-by-experience.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
the student can recognise, name and define the phenomenon and the basic concepts of the multicultural society.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
the student organises the connections of the global and multicultural concepts and phenomenons. The student applies, explains and compares the global and multicultural fields and background in the finnish society.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
the student understands large entities and the interactions in the global multicultural society. The student generalizes and analyses the global multicultural society as a research goal and combines the multicultural research and phenomenons to each other.
Location and time
10.3. klo 13-16 Orientaatio, Monikulttuurisuus
11.3 klo 13-16 Kotoutuminen Suomessa
12.3 klo 9-12 Työpaja A-ryhmä
15.3 klo 9-12 Työpaja B-ryhmä
17.3 klo 9-12 Työpaja D-ryhmä
18.3-19.3 Sosiaalipedagogiikan päivät
22.3 klo 13-16 Työpaja C-ryhmä
22.3.-27.3 TAMK i-WEEK
1.4. klo 9-12 Monikulttuurisen osaamisen kehittäminen
21.4. klo 9-12 Seminaari
22.4 klo 9-12 Seminaari
Exam schedules
Tentti moodlessa 21.4-16.5
Seminaari 21-22.4, jossa seminarityön suullinen esitys, kirjallisen työn palautus 30.4. mennessä
Assessment methods and criteria
yksilötentti 0-5
seminaarityö 0-5
kv-viikon ja sos.ped päivien läsnäolo ja tehtävä HYV-HYL
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-Verkko-opetus: luennot, pienryhmätyöskentely ja oppimistehtävät
-Kirjallisuus
-Seminaari ja kansainvälinen viikko
-Seminaarityö
Learning materials
Monikulttuurisen ohjauksen työkalupakki https://oppimateriaalit.jamk.fi/monikulttuurinenohjaus/
Kahdensuuntainen kotoutuminen
https://www.theseus.fi/handle/10024/168841
Student workload
Tentti 27h
Seminaarityö ryhmissä 27h
Kontaktiopetus ja valmistavat tehtävät 81h
Practical training and working life cooperation
Yhteistyö TAMK International i-WEEKin kanssa
Yhteistyö Suomen sosiaalipedagogisen seuran kanssa
International connections
Tamk International i-WEEK
Further information
Tarkemmat tiedot ja materiaalit moodlessa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä globaaliin monikulttuuriseen yhteiskuntaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä globaaliin monikulttuuriseen yhteiskuntaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää globaaliin ja monikulttuurisuuteen liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita. Opiskelija soveltaa, selittää ja vertailee hyvinvoinnin ja terveyden globaalia ja monikulttuurista kenttää ja syitä toisiinsa suomalaisessa yhteiskunnassa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita globaalissa monikulttuurisessa yhteiskunnassa. Opiskelija yleistää ja analysoi globaalia monikulttuurista yhteiskuntaa tutkimuskohteena ja yhdistää monikulttuurisuuteen liittyvää tutkimusta ja ilmiöitä toisiinsa.