Skip to main content

Global and Multicultural Society (5 cr)

Code: 7S00EL82-3005

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 10.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Nasrin Jinia
Eeva-Mari Miettinen
Course
7S00EL82

Objectives (course unit)

After the course the student can the main concepts and theories of global multiculturalism and understands the meaning of the global and the local in the society. The student can observe and promote equality and anti-racist action in the society and organize the different theories of equality and racism. The student can promote the honouring encountering in the interaction and develop one’s expertise in the multicultural work. The student can analyse different theories of wellbeing and health in the finnish multicultural society.

Content (course unit)

It will betaught different theories and point of views, with which global and local will connect in the society and about what kind of questions about equality will arise in this connection. It will be taught different ways to promote equality by influencing the structures and developing the honouring encounter in the interaction. It will be taught different kind of theoretical frameworks in the intercultural communication in the work and in the work-places. During the course it will be acquinted in the well being and health in the multicultural society from the point of views of scientific knowledge, professional knowledge and expertise-by-experience.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

the student can recognise, name and define the phenomenon and the basic concepts of the multicultural society.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

the student organises the connections of the global and multicultural concepts and phenomenons. The student applies, explains and compares the global and multicultural fields and background in the finnish society.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

the student understands large entities and the interactions in the global multicultural society. The student generalizes and analyses the global multicultural society as a research goal and combines the multicultural research and phenomenons to each other.

Location and time

10.3. klo 13-16 Orientaatio, Monikulttuurisuus
11.3 klo 13-16 Kotoutuminen Suomessa
12.3 klo 9-12 Työpaja A-ryhmä
15.3 klo 9-12 Työpaja B-ryhmä
17.3 klo 9-12 Työpaja D-ryhmä

18.3-19.3 Sosiaalipedagogiikan päivät
22.3 klo 13-16 Työpaja C-ryhmä
22.3.-27.3 TAMK i-WEEK
1.4. klo 9-12 Monikulttuurisen osaamisen kehittäminen

21.4. klo 9-12 Seminaari
22.4 klo 9-12 Seminaari

Exam schedules

Tentti moodlessa 21.4-16.5
Seminaari 21-22.4, jossa seminarityön suullinen esitys, kirjallisen työn palautus 30.4. mennessä

Assessment methods and criteria

yksilötentti 0-5
seminaarityö 0-5
kv-viikon ja sos.ped päivien läsnäolo ja tehtävä HYV-HYL

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-Verkko-opetus: luennot, pienryhmätyöskentely ja oppimistehtävät
-Kirjallisuus
-Seminaari ja kansainvälinen viikko
-Seminaarityö

Learning materials

Monikulttuurisen ohjauksen työkalupakki https://oppimateriaalit.jamk.fi/monikulttuurinenohjaus/

Kahdensuuntainen kotoutuminen
https://www.theseus.fi/handle/10024/168841

Student workload

Tentti 27h
Seminaarityö ryhmissä 27h
Kontaktiopetus ja valmistavat tehtävät 81h

Practical training and working life cooperation

Yhteistyö TAMK International i-WEEKin kanssa
Yhteistyö Suomen sosiaalipedagogisen seuran kanssa

International connections

Tamk International i-WEEK

Further information

Tarkemmat tiedot ja materiaalit moodlessa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä globaaliin monikulttuuriseen yhteiskuntaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä globaaliin monikulttuuriseen yhteiskuntaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää globaaliin ja monikulttuurisuuteen liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita. Opiskelija soveltaa, selittää ja vertailee hyvinvoinnin ja terveyden globaalia ja monikulttuurista kenttää ja syitä toisiinsa suomalaisessa yhteiskunnassa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita globaalissa monikulttuurisessa yhteiskunnassa. Opiskelija yleistää ja analysoi globaalia monikulttuurista yhteiskuntaa tutkimuskohteena ja yhdistää monikulttuurisuuteen liittyvää tutkimusta ja ilmiöitä toisiinsa.

Go back to top of page