Asiakkuus markkinoinnin ytimessä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DZ79-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 23.11.2020 - 31.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 21.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 7 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jouni Viidanoja
- Mika Jokinen
- Kirsi Tanner
- Vastuuhenkilö
- Kirsi Tanner
- Ryhmät
-
19ALIKOLiiketalous monimuoto, myyntiosaaminen 2019
- Opintojakso
- 3H00DZ79
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.
Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.
Sisältö (Opintojakso)
Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
14.01.2021 10.15 - 12.00 Zoom
14.01.2021 13.00 - 15.00 Zoom
18.02.2021 13.15 - 17.00
18.03.2021 08.30 - 12.00
15.04.2021 13.00 - 17.00
20.05.2021 08.30 - 12.00
Johtuen koronasta kevään valmennus toteutetaan todennäköisesti ainakin pääosin etävalmennuksena Zoomissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (pääosin koronasta johtuen etänä)
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.
Sisällön jaksotus
Markkinointitutkimus 40%
Markkinointisuunnitelma 40%
Graafinen viestintä 20%
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen hankkimalleen toimeksiantajalle.