Customer-oriented Marketing Planning (10 cr)
Code: 3H00DZ79-3001
General information
- Enrolment period
- 23.11.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 21.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The student can execute customer related marketing. He/she knows the methods of marketing research and planning. The student can make small-scale marketing plans. He/she can use the graphic software applications.
Content (course unit)
Customer related marketing
Research and planning of marketing
Marketing plan
Graphic design and basic use of graphic software applications.
Prerequisites (course unit)
1. year studies and Research as a Tool or similar skills and knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Satisfactory
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Good
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Excellent
Location and time
14.01.2021 10.15 - 12.00 Zoom
14.01.2021 13.00 - 15.00 Zoom
18.02.2021 13.15 - 17.00
18.03.2021 08.30 - 12.00
15.04.2021 13.00 - 17.00
20.05.2021 08.30 - 12.00
Johtuen koronasta kevään valmennus toteutetaan todennäköisesti ainakin pääosin etävalmennuksena Zoomissa.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (pääosin koronasta johtuen etänä)
Learning materials
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.
Student workload
10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.
Content scheduling
Markkinointitutkimus 40%
Markkinointisuunnitelma 40%
Graafinen viestintä 20%
Completion alternatives
Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.
Practical training and working life cooperation
Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen hankkimalleen toimeksiantajalle.