Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus markkinoinnin ytimessä (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DZ79-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.11.2020 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jouni Viidanoja
Mika Jokinen
Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Ryhmät
19ALIKO
Liiketalous monimuoto, myyntiosaaminen 2019
Opintojakso
3H00DZ79

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

14.01.2021 10.15 - 12.00 Zoom
14.01.2021 13.00 - 15.00 Zoom
18.02.2021 13.15 - 17.00
18.03.2021 08.30 - 12.00
15.04.2021 13.00 - 17.00
20.05.2021 08.30 - 12.00

Johtuen koronasta kevään valmennus toteutetaan todennäköisesti ainakin pääosin etävalmennuksena Zoomissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (pääosin koronasta johtuen etänä)

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 40%
Markkinointisuunnitelma 40%
Graafinen viestintä 20%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen hankkimalleen toimeksiantajalle.

Siirry alkuun