Siirry suoraan sisältöön

Yhteisöllisyys ja opettajuuden kehittyminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00ER53-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2019 - 17.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2020 - 30.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
6 - 50
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Opettajat
Sirpa Levo-Aaltonen
Vastuuhenkilö
Sirpa Levo-Aaltonen
Ryhmät
19MUPE
Musiikkipedagogi
Opintojakso
2X00ER53

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Kehyksenä kaikille osaamistavoitteille ovat opettajan työn ydinosaamisalueet, joita ovat arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, opetus- ja ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen ja hyvinvointiosaaminen.
Opiskelija
- osaa toimia erilaisten yhteisöjen jäsenenä ja ymmärtää toimintakulttuurin merkityksen
- tunnistaa koulutuksellisen tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteita
- ymmärtää verkostojen merkityksen opettajan työssä ja hallitsee vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
- ymmärtää hyvinvoinnin merkityksen laajasti ja toimii sen mukaisesti
- tunnistaa erilaisten kulttuurien omaleimaisuuden opetustyössä
- ymmärtää mediakasvatuksen merkityksen
- omaa valmiudet jatkuvaan oppimiseen ja opettajaidentiteetin kehittymiseen
- osaa reflektoida omaa opetustaan ja käyttää opettajan työssään tutkivaa ja kehittävää työotetta
- osaa käyttää opettajuuden käsikirjaa opettajuutta kokoavana koosteena

Sisältö (Opintojakso)

Keskeisenä asiana opintojakson opinnoissa on osallistava pedagogiikka ja opiskelijan identiteettityön tukeminen.
- Mitä tarkoittaa oppilaitoksen toimintakulttuuri ja miten se suuntaa opettajan työtä?
- Millä perusteella musiikkipedagogi on yhteiskunnallinen vaikuttaja?
- Minkälaisia yhteistoiminnan ja yhteisöllisyyden muotoja ylläpidetään?
- Miten oppilaitoksen toimintakäytänteet ovat yhteydessä hyvinvointiin, työssä jaksamiseen ja opintoihin kiinnittymiseen?
- Miten opettaja pystyy huolehtimaan omasta ja oppilaitoksen toimijoiden hyvinvoinnista?
- Millaista on rakentava vuorovaikutus sekä verkostoissa toimiminen?
- Minkälainen on oppilaitos eri-ikäisten ja eri kulttuuritaustaisten oppijoiden toimintaympäristönä?
- Miten ammatti-identiteettisi ja osaamisesi musiikkipedagogina on kehittynyt?
- Millaisia tulevaisuuden kehittämistavoitteita asetat itsellesi?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Osaamisen arvioinnissa ja itsearvioinnissa käytetään kolmiportaista osaamistasoa: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen. Osaamista arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin.

Arviointiasteikko

0-5

Lisätiedot

Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Siirry alkuun