Skip to main content

Communality and Deveplopment in Teacher Profession (5 cr)

Code: 2X00ER53-3001

General information


Enrolment period
10.06.2019 - 17.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2020 - 30.04.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Sirpa Levo-Aaltonen
Person in charge
Sirpa Levo-Aaltonen
Course
2X00ER53

Objectives (course unit)

Kehyksenä kaikille osaamistavoitteille ovat opettajan työn ydinosaamisalueet, joita ovat arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, opetus- ja ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen ja hyvinvointiosaaminen.
Opiskelija
- osaa toimia erilaisten yhteisöjen jäsenenä ja ymmärtää toimintakulttuurin merkityksen
- tunnistaa koulutuksellisen tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteita
- ymmärtää verkostojen merkityksen opettajan työssä ja hallitsee vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
- ymmärtää hyvinvoinnin merkityksen laajasti ja toimii sen mukaisesti
- tunnistaa erilaisten kulttuurien omaleimaisuuden opetustyössä
- ymmärtää mediakasvatuksen merkityksen
- omaa valmiudet jatkuvaan oppimiseen ja opettajaidentiteetin kehittymiseen
- osaa reflektoida omaa opetustaan ja käyttää opettajan työssään tutkivaa ja kehittävää työotetta
- osaa käyttää opettajuuden käsikirjaa opettajuutta kokoavana koosteena

Content (course unit)

Keskeisenä asiana opintojakson opinnoissa on osallistava pedagogiikka ja opiskelijan identiteettityön tukeminen.
- Mitä tarkoittaa oppilaitoksen toimintakulttuuri ja miten se suuntaa opettajan työtä?
- Millä perusteella musiikkipedagogi on yhteiskunnallinen vaikuttaja?
- Minkälaisia yhteistoiminnan ja yhteisöllisyyden muotoja ylläpidetään?
- Miten oppilaitoksen toimintakäytänteet ovat yhteydessä hyvinvointiin, työssä jaksamiseen ja opintoihin kiinnittymiseen?
- Miten opettaja pystyy huolehtimaan omasta ja oppilaitoksen toimijoiden hyvinvoinnista?
- Millaista on rakentava vuorovaikutus sekä verkostoissa toimiminen?
- Minkälainen on oppilaitos eri-ikäisten ja eri kulttuuritaustaisten oppijoiden toimintaympäristönä?
- Miten ammatti-identiteettisi ja osaamisesi musiikkipedagogina on kehittynyt?
- Millaisia tulevaisuuden kehittämistavoitteita asetat itsellesi?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Osaamisen arvioinnissa ja itsearvioinnissa käytetään kolmiportaista osaamistasoa: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen. Osaamista arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin.

Assessment scale

0-5

Further information

Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Go back to top of page