Skip to main content

Client Work Methods I (5 cr)

Code: 7S00EL50-3005

General information


Enrolment period
02.07.2020 - 15.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 07.12.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Sanna Keskikuru
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Tuija Landström
Person in charge
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Course
7S00EL50

Objectives (course unit)

- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of ​​the potential of digital services in social work

Content (course unit)

- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

25.11 klo8-12, RYHMÄTENTTI Moodlessa (kirjat)

7.12 klo13-14 Tenttipalaute (Pakollinen, ETÄ)

Assessment methods and criteria

- Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava: jos et saa opetuksessa sopimaan oman ryhmän aikaa, tule toisen ryhmän ajalle. Ensisijaisesti kuitenkin yritä järjestellä oman ryhmän aika sopivaksi)
- Ryhmätentti (0-5)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot, alustukset, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen

Learning materials

-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)

Student workload

135 tuntia
Opetuskerrat + tentti: 36h
Ennakkotehtävät ja harjoitukset: 20
Tenttikirjallisuuden opiskelu: 79

Content scheduling

KAIKKI: 8.9 klo16.15-17 Aloitusinfo (ETÄ)

A&B: 8.9 klo13-16 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (ETÄ)
C&D: 10.9 klo13-16 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (ETÄ)

A: 17.9 klo 13-16 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
B: 14.9 klo13-16 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
C: 18.9 klo9-12 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
D: 21.9 klo9-12 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)

A: 5.10 klo9-12 Validoiva työote (ETÄ)
B: 6.10 klo13-16 Validoiva työote (ETÄ)
C: 5.10 klo13-16 Validoiva työote (ETÄ)
D: 6.10 klo9-12 Validoivat työote (ETÄ)


A: 20.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
B: 19.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
C: 21.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
D: 22.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)


A: 26.10 klo13-16 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
B: 29.10 klo 9-12 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
C: 27.10 klo9-12 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
D: 30.10 klo9-12 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)


A: 2.11 klo13-16 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
B: 3.11 klo13-16 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
C: 5.11 klo13-16 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
D: 3.11 klo9-12 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)


A: 10.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI + ETÄ)
B: 9.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI + ETÄ)
C: 11.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI+ ETÄ)
D: 12.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI+ ETÄ)


A&B: 11.11 klo9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (ETÄ)
C&D: 10.11 klo 9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (ETÄ)


A: 17.11 klo13-16 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2 (ETÄ)
B: 18.11 klo 9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2 (ETÄ)
C: 18.11 klo 3-16 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2 (ETÄ)
D: 19.11 klo9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (ETÄ)

A&B: 24.11 klo13-16 Digitalisaatio ja sosiaalinen media asiakastyössä (ETÄ)
C&D: 25.11 klo 13-16 Digitalisaatio ja sosiaalinen media asiakastyössä (ETÄ)


25.11 klo8-12, RYHMÄTENTTI Moodlessa (kirjat)

7.12 klo13-14 Tenttipalaute (Pakollinen, ETÄ)

Go back to top of page