Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 15.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 07.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Sanna Keskikuru
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
25.11 klo8-12, RYHMÄTENTTI Moodlessa (kirjat)
7.12 klo13-14 Tenttipalaute (Pakollinen, ETÄ)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava: jos et saa opetuksessa sopimaan oman ryhmän aikaa, tule toisen ryhmän ajalle. Ensisijaisesti kuitenkin yritä järjestellä oman ryhmän aika sopivaksi)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, alustukset, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Opetuskerrat + tentti: 36h
Ennakkotehtävät ja harjoitukset: 20
Tenttikirjallisuuden opiskelu: 79
Content scheduling
KAIKKI: 8.9 klo16.15-17 Aloitusinfo (ETÄ)
A&B: 8.9 klo13-16 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (ETÄ)
C&D: 10.9 klo13-16 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (ETÄ)
A: 17.9 klo 13-16 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
B: 14.9 klo13-16 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
C: 18.9 klo9-12 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
D: 21.9 klo9-12 Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (ETÄ)
A: 5.10 klo9-12 Validoiva työote (ETÄ)
B: 6.10 klo13-16 Validoiva työote (ETÄ)
C: 5.10 klo13-16 Validoiva työote (ETÄ)
D: 6.10 klo9-12 Validoivat työote (ETÄ)
A: 20.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
B: 19.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
C: 21.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
D: 22.10 klo13-16 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (LÄHI + ETÄ)
A: 26.10 klo13-16 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
B: 29.10 klo 9-12 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
C: 27.10 klo9-12 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
D: 30.10 klo9-12 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (ETÄ)
A: 2.11 klo13-16 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
B: 3.11 klo13-16 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
C: 5.11 klo13-16 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
D: 3.11 klo9-12 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (ETÄ)
A: 10.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI + ETÄ)
B: 9.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI + ETÄ)
C: 11.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI+ ETÄ)
D: 12.11 klo13-16 Minä viestintä ja oma hyvinvointi (LÄHI+ ETÄ)
A&B: 11.11 klo9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (ETÄ)
C&D: 10.11 klo 9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (ETÄ)
A: 17.11 klo13-16 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2 (ETÄ)
B: 18.11 klo 9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2 (ETÄ)
C: 18.11 klo 3-16 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2 (ETÄ)
D: 19.11 klo9-12 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (ETÄ)
A&B: 24.11 klo13-16 Digitalisaatio ja sosiaalinen media asiakastyössä (ETÄ)
C&D: 25.11 klo 13-16 Digitalisaatio ja sosiaalinen media asiakastyössä (ETÄ)
25.11 klo8-12, RYHMÄTENTTI Moodlessa (kirjat)
7.12 klo13-14 Tenttipalaute (Pakollinen, ETÄ)