Tutkimustyön perusteet (2 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CD45-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.11.2020 - 04.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 14.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa tutkimuksellisen kokonaisuuden
- tunnistaa, osaa valita ja käyttää omaan tutkimukseensa soveltuvia tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmiä
- osaa toteuttaa tutkimuksen eettisesti kestävällä tavalla
- osaa toteuttaa tutkimustyön raportoinnin TAMKin ohjeistuksen mukaisesti
- hyödyntää alansa tietolähteitä ja soveltaa teoreettisia lähtökohtia.
Sisältö (Opintojakso)
- opinnäytetyöprosessi
- tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmät
- tutkimuksen eettiset periaatteet
- tutkimusraportti
- teoreettiset lähtökohdat
- tietolähteet ja niiden hyödyntäminen
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aloitusinfo
Itsenäinen opiskelu
Oppimateriaalit
Hakala, Juha T: Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille
Vilkka, Hanna - Airaksinen, Tiina: Toiminnallinen opinnäytetyö
Kananen, Jorma. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Verkkossa olevat materiaalit tutkimusmenetelmistä
Theseuksesta opiskelijan valitsema opinnäytetyö
Moodlessa oleva materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h
2 op = 54 h
Sisällön jaksotus
TAMKin opinnäytetyöprosessi
Tutkimusmenetelmät
Opinnäytetyön rakenne
Oman opinnäytetyön aihesuunnitelma
Toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi
Tutkimusetiikka
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Oppimispäiväkirjan laadinta sisältäen vastaukset ja reflektion seuraavista aiheista:
- orientaatio opinnäytteeseen
- tutkimuksen purkutehtävä
- tutkimuksen rakenne
- tutkimussuunnitelma
- aineisto ja teoria
- tutkimusetiikka
- pohdinta
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Oppimispäiväkirja sisältää vastaukset annettuihin kysymyksiin liian suppeina ohjeisiin nähden ja/tai sisällössä on selkeitä virheitä ja/tai lähteet puuttuvat.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(1) Opiskelija osoittaa hallitsevansa sisällöt edes jollain tavoin, mutta suoritus on kokonaisuutena huolimattomasti tehty, lähdemerkintöjä puuttuu ja kokonaisuus jää sirpaleiseksi tai pinnalliseksi.
(2) Opiskelijan suoritus, jossa osa lähteistä on merkitty huolimattomasti eikä pohdinta nouse kovin ansiokkaaksi, työssä on nähtävissä myös pieni viimeistelemättömyys.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(3) Opiskelijan perussuoritus, pieniä puutteita voi olla useammassakin arviointikohteessa.
(4) Opiskelijan tuotoksessa (oppimispäiväkirjassa) on pieniä puutteita jollain yksittäisellä osa-alueella, mutta kaikki arvioitavat asiat hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan tuotoksessa (oppimispäiväkirjassa) on syvällistä pohdintaa, monipuolista ja luontevaa lähteiden käyttöä, hyvää asiatekstiä ja ohjeidenmukaista toimintaa. Oma oppiminen ja asioiden laaja pohdinta näkyvät oppimispäiväkirjassa