Basics of Research (2 cr)
Code: 3H00CD45-3005
General information
- Enrolment period
- 09.11.2020 - 04.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 14.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa tutkimuksellisen kokonaisuuden
- tunnistaa, osaa valita ja käyttää omaan tutkimukseensa soveltuvia tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmiä
- osaa toteuttaa tutkimuksen eettisesti kestävällä tavalla
- osaa toteuttaa tutkimustyön raportoinnin TAMKin ohjeistuksen mukaisesti
- hyödyntää alansa tietolähteitä ja soveltaa teoreettisia lähtökohtia.
Content (course unit)
- opinnäytetyöprosessi
- tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmät
- tutkimuksen eettiset periaatteet
- tutkimusraportti
- teoreettiset lähtökohdat
- tietolähteet ja niiden hyödyntäminen
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Aloitusinfo
Itsenäinen opiskelu
Learning materials
Hakala, Juha T: Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille
Vilkka, Hanna - Airaksinen, Tiina: Toiminnallinen opinnäytetyö
Kananen, Jorma. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Verkkossa olevat materiaalit tutkimusmenetelmistä
Theseuksesta opiskelijan valitsema opinnäytetyö
Moodlessa oleva materiaali
Student workload
1 op = 27 h
2 op = 54 h
Content scheduling
TAMKin opinnäytetyöprosessi
Tutkimusmenetelmät
Opinnäytetyön rakenne
Oman opinnäytetyön aihesuunnitelma
Toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi
Tutkimusetiikka
Completion alternatives
Oppimispäiväkirjan laadinta sisältäen vastaukset ja reflektion seuraavista aiheista:
- orientaatio opinnäytteeseen
- tutkimuksen purkutehtävä
- tutkimuksen rakenne
- tutkimussuunnitelma
- aineisto ja teoria
- tutkimusetiikka
- pohdinta
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Oppimispäiväkirja sisältää vastaukset annettuihin kysymyksiin liian suppeina ohjeisiin nähden ja/tai sisällössä on selkeitä virheitä ja/tai lähteet puuttuvat.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
(1) Opiskelija osoittaa hallitsevansa sisällöt edes jollain tavoin, mutta suoritus on kokonaisuutena huolimattomasti tehty, lähdemerkintöjä puuttuu ja kokonaisuus jää sirpaleiseksi tai pinnalliseksi.
(2) Opiskelijan suoritus, jossa osa lähteistä on merkitty huolimattomasti eikä pohdinta nouse kovin ansiokkaaksi, työssä on nähtävissä myös pieni viimeistelemättömyys.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
(3) Opiskelijan perussuoritus, pieniä puutteita voi olla useammassakin arviointikohteessa.
(4) Opiskelijan tuotoksessa (oppimispäiväkirjassa) on pieniä puutteita jollain yksittäisellä osa-alueella, mutta kaikki arvioitavat asiat hyvällä tasolla.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan tuotoksessa (oppimispäiväkirjassa) on syvällistä pohdintaa, monipuolista ja luontevaa lähteiden käyttöä, hyvää asiatekstiä ja ohjeidenmukaista toimintaa. Oma oppiminen ja asioiden laaja pohdinta näkyvät oppimispäiväkirjassa