Siirry suoraan sisältöön

Tutkimustyön perusteet (2 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CD45-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.11.2020 - 04.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 14.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Liisa Heinonen
Arja Reinvall
Vastuuhenkilö
Arja Reinvall
Opintojakso
3H00CD45

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa tutkimuksellisen kokonaisuuden
- tunnistaa, osaa valita ja käyttää omaan tutkimukseensa soveltuvia tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmiä
- osaa toteuttaa tutkimuksen eettisesti kestävällä tavalla
- osaa toteuttaa tutkimustyön raportoinnin TAMKin ohjeistuksen mukaisesti
- hyödyntää alansa tietolähteitä ja soveltaa teoreettisia lähtökohtia.

Sisältö (Opintojakso)

- opinnäytetyöprosessi
- tutkimus- ja tiedonkeruumenetelmät
- tutkimuksen eettiset periaatteet
- tutkimusraportti
- teoreettiset lähtökohdat
- tietolähteet ja niiden hyödyntäminen

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aloitusinfo
Itsenäinen opiskelu

Oppimateriaalit

Hakala, Juha T: Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille
Vilkka, Hanna - Airaksinen, Tiina: Toiminnallinen opinnäytetyö
Kananen, Jorma. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Verkkossa olevat materiaalit tutkimusmenetelmistä
Theseuksesta opiskelijan valitsema opinnäytetyö
Moodlessa oleva materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h
2 op = 54 h

Sisällön jaksotus

TAMKin opinnäytetyöprosessi
Tutkimusmenetelmät
Opinnäytetyön rakenne
Oman opinnäytetyön aihesuunnitelma
Toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi
Tutkimusetiikka

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Oppimispäiväkirjan laadinta sisältäen vastaukset ja reflektion seuraavista aiheista:
- orientaatio opinnäytteeseen
- tutkimuksen purkutehtävä
- tutkimuksen rakenne
- tutkimussuunnitelma
- aineisto ja teoria
- tutkimusetiikka
- pohdinta

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Oppimispäiväkirja sisältää vastaukset annettuihin kysymyksiin liian suppeina ohjeisiin nähden ja/tai sisällössä on selkeitä virheitä ja/tai lähteet puuttuvat.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

(1) Opiskelija osoittaa hallitsevansa sisällöt edes jollain tavoin, mutta suoritus on kokonaisuutena huolimattomasti tehty, lähdemerkintöjä puuttuu ja kokonaisuus jää sirpaleiseksi tai pinnalliseksi.

(2) Opiskelijan suoritus, jossa osa lähteistä on merkitty huolimattomasti eikä pohdinta nouse kovin ansiokkaaksi, työssä on nähtävissä myös pieni viimeistelemättömyys.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

(3) Opiskelijan perussuoritus, pieniä puutteita voi olla useammassakin arviointikohteessa.

(4) Opiskelijan tuotoksessa (oppimispäiväkirjassa) on pieniä puutteita jollain yksittäisellä osa-alueella, mutta kaikki arvioitavat asiat hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan tuotoksessa (oppimispäiväkirjassa) on syvällistä pohdintaa, monipuolista ja luontevaa lähteiden käyttöä, hyvää asiatekstiä ja ohjeidenmukaista toimintaa. Oma oppiminen ja asioiden laaja pohdinta näkyvät oppimispäiväkirjassa

Siirry alkuun