Siirry suoraan sisältöön

2D Game Design and Construction for Programmers (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00EZ96-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2020 - 01.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 27.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sami Kojo
Ryhmät
19TIKOGAME
19 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Opintojakso
4A00EZ96

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.

Sisältö (Opintojakso)

Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

Arviointiasteikko

0-5

Lisätiedot

For Games Adacemy students.

Siirry alkuun