2D Game Design and Construction for Programmers (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00EZ96-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2020 - 01.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 27.11.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sami Kojo
- Ryhmät
-
19TIKOGAME19 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
- Opintojakso
- 4A00EZ96
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.
Sisältö (Opintojakso)
Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.
Arviointiasteikko
0-5
Lisätiedot
For Games Adacemy students.