Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3002
General information
- Enrolment period
- 10.06.2020 - 04.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.08.2020 - 30.08.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Mervi Kastari
- Tuula Mäkelä
- Elisa Airikkala
- Person in charge
- Elisa Airikkala
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Course
- 7K00EV73
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Exam schedules
Seminaaripäivä pe 27.8.2020, pakollinen osallistuminen.
Ei uusintakertoja, osallistuminen toiselle kurssitoteutukselle.
Assessment methods and criteria
Seminaaripäivän esitys 50%, raportti 50% (asteikko: 0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Etäluennot, tehtävä, seminaaripäivä, itseopiskelu, vertausarviointi, itsearviointi.
Katso tarkemmat tiedot: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=12710
Learning materials
Vänskä K-, Lahtinen-Väänänen, S., Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita, Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita, Helsinki.
Erilaisen ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Tehtävien ohjeistuksissa osoitetut lähdemateriaalit.
Student workload
3op: luennot 20h, itseopiskelu, tehtävä, seminaariesityksen valmistelu, vertaisarviointi ja itsearviointi 61h.
Pakollinen osallistuminen orientaatiotunnille ja seminaaripäivään.
Content scheduling
Kurssi järjestetään pääasiassa etäopintoina, ryhmätehtävien teko voi vaatia pienryhmätyöskentelyä lähiopintoina.
Completion alternatives
Osallistuminen toiselle kurssitoteutukselle.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- ei osallistu pakollisiin orientaatiokertaan ja/tai seminaaripäivään
- ei osallistu kurssin ryhmätöiden tekoon
- ei tiedä ohjaamisen keskeisiä teorioita ja käsitteitä
- ei tunnista keskeisiä ohjaustyön menetelmiä
- ei tunnista sähköisiä ohjausmateriaaleja
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.