Myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CE31-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2020 - 31.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Mänttä-Vilppula
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Teppo Yrjönkoski
- Opintojakso
- 3H00CE31
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Myynnin johtamiseksi opiskelija osaa myynnin prosessit ja tekniikat teoriassa ja käytännössä.
Myyntitiimin johtamiseksi opiskelija ymmärtää myynnin johtamiseen liittyvät odotukset, vaatimukset ja vastuut. Hän tuntee henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät. Hän osaa tunnistaa ja ratkaista erilaisia haasteellisia johtamistilanteita ja valmentaa henkilöstöään huippusuorituksiin.
Asiakassuhteen johtamiseksi opiskelija ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallinnan merkityksen ja hän osaa johtaa asiakkuuksia tarkoituksenmukaisia työkaluja käyttäen ja hyödyntää crm-järjestelmiä liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö (Opintojakso)
- Esimiehen tehtävät ja roolit
- Vaikeat johtamistilanteet; muutosten johtaminen
- Tiimi tuloksen tekijänä; tiimin valmentaminen ja myyjien kehittäminen huippuosaajiksi
- Asiakkuuden johtaminen ja sen työkalut (esim. asiakastase, asiakastuloslaskelma, asiakasvirtakortti)
- CRM
Arviointiasteikko
0-5