Siirry suoraan sisältöön

Myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtaminenLaajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: 3H00CE31

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op

Osaamistavoitteet

Myynnin johtamiseksi opiskelija osaa myynnin prosessit ja tekniikat teoriassa ja käytännössä.
Myyntitiimin johtamiseksi opiskelija ymmärtää myynnin johtamiseen liittyvät odotukset, vaatimukset ja vastuut. Hän tuntee henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät. Hän osaa tunnistaa ja ratkaista erilaisia haasteellisia johtamistilanteita ja valmentaa henkilöstöään huippusuorituksiin.
Asiakassuhteen johtamiseksi opiskelija ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallinnan merkityksen ja hän osaa johtaa asiakkuuksia tarkoituksenmukaisia työkaluja käyttäen ja hyödyntää crm-järjestelmiä liiketoiminnan kehittämisessä.

Sisältö

- Esimiehen tehtävät ja roolit
- Vaikeat johtamistilanteet; muutosten johtaminen
- Tiimi tuloksen tekijänä; tiimin valmentaminen ja myyjien kehittäminen huippuosaajiksi
- Asiakkuuden johtaminen ja sen työkalut (esim. asiakastase, asiakastuloslaskelma, asiakasvirtakortti)
- CRM

Siirry alkuun