Management of Sales, Sales Team and Customer Relationships (10 cr)
Code: 3H00CE31-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 31.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Mänttä-Vilppula
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Teppo Yrjönkoski
- Course
- 3H00CE31
Objectives (course unit)
Myynnin johtamiseksi opiskelija osaa myynnin prosessit ja tekniikat teoriassa ja käytännössä.
Myyntitiimin johtamiseksi opiskelija ymmärtää myynnin johtamiseen liittyvät odotukset, vaatimukset ja vastuut. Hän tuntee henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät. Hän osaa tunnistaa ja ratkaista erilaisia haasteellisia johtamistilanteita ja valmentaa henkilöstöään huippusuorituksiin.
Asiakassuhteen johtamiseksi opiskelija ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallinnan merkityksen ja hän osaa johtaa asiakkuuksia tarkoituksenmukaisia työkaluja käyttäen ja hyödyntää crm-järjestelmiä liiketoiminnan kehittämisessä.
Content (course unit)
- Esimiehen tehtävät ja roolit
- Vaikeat johtamistilanteet; muutosten johtaminen
- Tiimi tuloksen tekijänä; tiimin valmentaminen ja myyjien kehittäminen huippuosaajiksi
- Asiakkuuden johtaminen ja sen työkalut (esim. asiakastase, asiakastuloslaskelma, asiakasvirtakortti)
- CRM
Assessment scale
0-5