Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8U00DR18-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 05.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.01.2020 - 16.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jarmo Palviainen
Tuija Heikkilä
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8U00DR18

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää digitalisaation vaikutuksen liiketoimintastrategiaan ja keskeisiin prosesseihin
- ymmärtää digitalisaation mahdollisuudet asiakaslähtöisten tuotteiden kehittämisessä
- tietää keskeiset digitalisaatiota ajavat yleisimmät teknologiat
- tietää digitaalisten palveluiden vaatimusmäärittelyprosessin vaiheet sekä vaatimusanalyysin yleisimmät menetelmät

Sisältö (Opintojakso)

- digitalisaation käsitteet, haasteet ja kyberturvallisuusnäkökohdat
- teknologian vaikutus päätöksentekoon
- asiakaskokemuksen kehittämisen teknologioita
- palvelujen personointi ja automatisointi
- ohjelmiston elinkaaren vaiheet: vaatimusanalyysi, järjestelmäsuunnittelu, ohjelmistosuunnittelu, toteutus, testaus, käyttöönotto ja ylläpito

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä digitaalisiin palveluihin ja asiakaskokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteet.
- tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämiseen vaikuttavia teknologioita.
- tarkastelee ja arvioi asiakaskokemukseen vaikuttavia digitaalisia ratkaisuja omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija
- jäsentää digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyviä ilmiöitä ja käsitteitä sekä näiden välisiä suhteita.
- osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman teknologian ja perustella valintansa.
- tunnistaa teknologian vaikutukset päätöksentekoon

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija
- yhdistää digitalisaatiota ja asiakaskokemuksen teknologioita ammatilliseen kontekstiin.
- analysoi ja arvioi erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen teknologisia ratkaisuvaihtoehtoja.
- ymmärtää teknologian vaikutuksen yrityksen päätöksenteossa

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa 24.1.2020 klo 8.00 luokassa B5-26.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Raportti
Esitys ja opponointi

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot
Keskustelut
Verkkotyöskentely
Tiimityöskentely

Oppimateriaalit

Pääasissa verkkomateriaalia (

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Kontaktiopetus 0,5 op
Raportointi 3 op
Esitys ja opponointi 1,5 op

Sisällön jaksotus

pe 24.1. klo 8.00-11.00 Johdanto digitaalisiin palveluihin
pe 13.3. klo 8.00-11.00 Päätökset teknologiavalinnoissa
pe 17.4. klo 8.00-11.00 Tehtävät, opponoinnit ja keskustelut.

Kansainvälisyys

Vieraskielinen aineisto

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Löytyvät opinto-oppaasta

Siirry alkuun