Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8U00DR18-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.11.2019 - 05.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.01.2020 - 16.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- ymmärtää digitalisaation vaikutuksen liiketoimintastrategiaan ja keskeisiin prosesseihin
- ymmärtää digitalisaation mahdollisuudet asiakaslähtöisten tuotteiden kehittämisessä
- tietää keskeiset digitalisaatiota ajavat yleisimmät teknologiat
- tietää digitaalisten palveluiden vaatimusmäärittelyprosessin vaiheet sekä vaatimusanalyysin yleisimmät menetelmät
Sisältö (Opintojakso)
- digitalisaation käsitteet, haasteet ja kyberturvallisuusnäkökohdat
- teknologian vaikutus päätöksentekoon
- asiakaskokemuksen kehittämisen teknologioita
- palvelujen personointi ja automatisointi
- ohjelmiston elinkaaren vaiheet: vaatimusanalyysi, järjestelmäsuunnittelu, ohjelmistosuunnittelu, toteutus, testaus, käyttöönotto ja ylläpito
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä digitaalisiin palveluihin ja asiakaskokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteet.
- tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämiseen vaikuttavia teknologioita.
- tarkastelee ja arvioi asiakaskokemukseen vaikuttavia digitaalisia ratkaisuja omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
- jäsentää digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyviä ilmiöitä ja käsitteitä sekä näiden välisiä suhteita.
- osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman teknologian ja perustella valintansa.
- tunnistaa teknologian vaikutukset päätöksentekoon
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
- yhdistää digitalisaatiota ja asiakaskokemuksen teknologioita ammatilliseen kontekstiin.
- analysoi ja arvioi erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen teknologisia ratkaisuvaihtoehtoja.
- ymmärtää teknologian vaikutuksen yrityksen päätöksenteossa
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa 24.1.2020 klo 8.00 luokassa B5-26.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Raportti
Esitys ja opponointi
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Keskustelut
Verkkotyöskentely
Tiimityöskentely
Oppimateriaalit
Pääasissa verkkomateriaalia (
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Kontaktiopetus 0,5 op
Raportointi 3 op
Esitys ja opponointi 1,5 op
Sisällön jaksotus
pe 24.1. klo 8.00-11.00 Johdanto digitaalisiin palveluihin
pe 13.3. klo 8.00-11.00 Päätökset teknologiavalinnoissa
pe 17.4. klo 8.00-11.00 Tehtävät, opponoinnit ja keskustelut.
Kansainvälisyys
Vieraskielinen aineisto
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Löytyvät opinto-oppaasta