Siirry suoraan sisältöön

Tuotteistan palveluni (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB25-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2019 - 22.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.09.2019 - 30.11.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuija Ylä-Viteli
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8T00BB25

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa määrittää tuotteelle nimen, sisällön ja hinnan;
- osaa ottaa asiakkaat / käyttäjät mukaan tuotekehitysprosessiin
- osaa tuottaa moniaistisen ja laadukkaan palvelukokonaisuuden.

Sisältö (Opintojakso)

MIKÄ on asiakkaan osuus palvelujen tuotteistamisessa?
MIKSI palvelukokemus on tärkeä?
MITEN tuotteistan palvelun?

Aika ja paikka

pe 27.9
la 28.9
to 31.10
pe 1.11
(skype-ohjaus 12.11)
pe 29.11
la 30.11
Ennakkotehtävä annetaan Tabulan kautta 12.9 (opintojaksolle ilmoittautuneille)
Ahot- hakemukset Hyvähot-järjestelmään 16.8 mennessä.
AHOT-osaamisen näyttö perjantaina 23.8 (edellyttää mahdollisesti TAMKille saapumista - toteutustapa varmistuu myöhemmin)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kirjatentti
lauantai 30.11 klo 8.30-11.30
1.uusinta to 12.12.2019 klo 12-14.00
2.uusinta: EXAM-järjestelmässä tammikuussa 2019 (tenttiajankohta ilmoitetaan myöhemmin)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tiimitehtävä (50%)
Kirjatentti, yksilökohtainen (30%)
Vertaisarviointi, yksilökohtainen (20%)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
harjoitukset
tiimitehtävä

Oppimateriaalit

Juha Tuulaniemi, Palvelumuotoilu (2011 tai uudempi)
Tenttikirja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op = 270h opiskelijan työtä
kontaktiopetus 43h
itsenäinen työskentely (osin tiimityötä) 227h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-osaamisen näyttö
Ahot- hakemukset Hyvähot-järjestelmään 19.8 mennessä.
AHOT-osaamisen näyttö perjantaina 23.8

pe 23.8. klo 9.00-11.00 Tuotteistan palveluni 10 op
(OPS 2019 = Uusia palveluja arvopohjaisesti 10 op)
AHOT-tehtävä koostuu kahdesta osiosta: Ennakkotehtävä ja tentti
1. ENNAKKOTEHTÄVÄ
Kuvaa ja analysoi teoriaan perustuen jokin oman toimialan esimerkki palvelumuotoilun käytöstä.
- käyttäjälähtöisyys
- palvelumuotoiluprosessin johtaminen
- arvon tuottaminen asiakkaalle
Tehtävä palautetaan kirjallisesti tentin yhteydessä 23.8, tulostettu paperiversio.
Tehtävä on yksilötehtävä.

2. TENTTI
Tentti opintojakson osaamistavoitteiden ja sisältöjen mukaisista teemoista (2 tuntia)
Ajankohta: 23.8 klo 9.00-11.00,
Paikka TAMK: luokka B6-34a

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

tiimitehtävä yritysprojektina

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.

Siirry alkuun