Productisation of Service (10 cr)
Code: 8T00BB25-3010
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 22.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.09.2019 - 30.11.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to define the name, content, and price for the product
- to include customers / service users in the product development process
- to produce a multisensory and high-quality service
Content (course unit)
WHAT is the customer’s role in productisation of products?
WHY is the service experience important?
HOW to productise service?
Location and time
pe 27.9
la 28.9
to 31.10
pe 1.11
(skype-ohjaus 12.11)
pe 29.11
la 30.11
Ennakkotehtävä annetaan Tabulan kautta 12.9 (opintojaksolle ilmoittautuneille)
Ahot- hakemukset Hyvähot-järjestelmään 16.8 mennessä.
AHOT-osaamisen näyttö perjantaina 23.8 (edellyttää mahdollisesti TAMKille saapumista - toteutustapa varmistuu myöhemmin)
Exam schedules
Kirjatentti
lauantai 30.11 klo 8.30-11.30
1.uusinta to 12.12.2019 klo 12-14.00
2.uusinta: EXAM-järjestelmässä tammikuussa 2019 (tenttiajankohta ilmoitetaan myöhemmin)
Evaluation methods and criteria
Tiimitehtävä (50%)
Kirjatentti, yksilökohtainen (30%)
Vertaisarviointi, yksilökohtainen (20%)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
harjoitukset
tiimitehtävä
Learning materials
Juha Tuulaniemi, Palvelumuotoilu (2011 tai uudempi)
Tenttikirja
Student workload
10 op = 270h opiskelijan työtä
kontaktiopetus 43h
itsenäinen työskentely (osin tiimityötä) 227h
Completion alternatives
AHOT-osaamisen näyttö
Ahot- hakemukset Hyvähot-järjestelmään 19.8 mennessä.
AHOT-osaamisen näyttö perjantaina 23.8
pe 23.8. klo 9.00-11.00 Tuotteistan palveluni 10 op
(OPS 2019 = Uusia palveluja arvopohjaisesti 10 op)
AHOT-tehtävä koostuu kahdesta osiosta: Ennakkotehtävä ja tentti
1. ENNAKKOTEHTÄVÄ
Kuvaa ja analysoi teoriaan perustuen jokin oman toimialan esimerkki palvelumuotoilun käytöstä.
- käyttäjälähtöisyys
- palvelumuotoiluprosessin johtaminen
- arvon tuottaminen asiakkaalle
Tehtävä palautetaan kirjallisesti tentin yhteydessä 23.8, tulostettu paperiversio.
Tehtävä on yksilötehtävä.
2. TENTTI
Tentti opintojakson osaamistavoitteiden ja sisältöjen mukaisista teemoista (2 tuntia)
Ajankohta: 23.8 klo 9.00-11.00,
Paikka TAMK: luokka B6-34a
Practical training and working life cooperation
tiimitehtävä yritysprojektina
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.