Asiakkuuksien hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00CV45-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.05.2018 - 27.08.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.09.2018 - 14.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Osaamisyksiköt
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 36
- Opettajat
- Kirsi Tanner
- Opintojakso
- NY00CV45
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen
Aika ja paikka
1. Lähitapaaminen 7.10.17 klo 12.30-15.45 tila H3-22
2. Lähitapaaminen 03.11.17 klo 8.30 – 11 on luokassa B4-26 ja 11 – 16.30 luokassa B5-25
3. Lähitapaaminen 02.12.17 klo 08.30 - 15.30 H0-06
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa, videotapaaminen opiskelijaryhmien kanssa. Soveltava tehtävä, joka voidaan tehdä omalle työpaikalle.
Oppimateriaalit
Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Noin 130 tuntia. Kaksi läsnäolokertaa ja etätapaaminen, oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.
Sisällön jaksotus
Ks. Tabula.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisellä kerralla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.
Kansainvälisyys
Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.