Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV45-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.05.2018 - 27.08.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.09.2018 - 14.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Osaamisyksiköt
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 36
Opettajat
Kirsi Tanner
Opintojakso
NY00CV45

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen

Aika ja paikka

1. Lähitapaaminen 7.10.17 klo 12.30-15.45 tila H3-22
2. Lähitapaaminen 03.11.17 klo 8.30 – 11 on luokassa B4-26 ja 11 – 16.30 luokassa B5-25
3. Lähitapaaminen 02.12.17 klo 08.30 - 15.30 H0-06

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa, videotapaaminen opiskelijaryhmien kanssa. Soveltava tehtävä, joka voidaan tehdä omalle työpaikalle.

Oppimateriaalit

Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Noin 130 tuntia. Kaksi läsnäolokertaa ja etätapaaminen, oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.

Sisällön jaksotus

Ks. Tabula.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisellä kerralla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.

Kansainvälisyys

Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija osaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.

Siirry alkuun