Asiakastuotteet ja niiden markkinointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: 5P00CW78-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.11.2018 - 01.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.09.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Biotuotetekniikka
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Biotuote- ja prosessitekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija tietää
- paperi- ja kartonkituotteiden kysynnän ja tarjonnan maailmassa ja Euroopassa
- paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit
- selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa
- ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit
- ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet
- ulkomaankaupan riskit
- Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet
- asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet sekä hyödyt
- markkinoinnin peruskilpailukeinot ja niiden soveltamisen paperi- ja kartonkituotteiden markkinointiin
- eco-/vihreänmarkkinoinnin soveltamisen metsäklusterissa
Sisältö (Opintojakso)
Paperi- ja kartonkituotteiden kysyntä ja tarjonta maailmassa ja Euroopassa, paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit, selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa, ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit, ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet, ulkomaankaupan riskit, Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet, asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet ja hyödyt asiakkaalle ja yritykselle, markkinointikanavararatkaisut, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen ja mainonta paperiklusteriyritykissä