Siirry suoraan sisältöön

Asiakastuotteet ja niiden markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5P00CW78-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 01.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.09.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Biotuotetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Biotuote- ja prosessitekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettajat
Tiina Wickman-Viitala
Merja Hanhimäki
Vastuuhenkilö
Merja Hanhimäki
Opintojakso
5P00CW78

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tietää
- paperi- ja kartonkituotteiden kysynnän ja tarjonnan maailmassa ja Euroopassa
- paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit
- selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa
- ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit
- ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet
- ulkomaankaupan riskit
- Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet
- asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet sekä hyödyt
- markkinoinnin peruskilpailukeinot ja niiden soveltamisen paperi- ja kartonkituotteiden markkinointiin
- eco-/vihreänmarkkinoinnin soveltamisen metsäklusterissa

Sisältö (Opintojakso)

Paperi- ja kartonkituotteiden kysyntä ja tarjonta maailmassa ja Euroopassa, paperi- ja kartonkituotteiden kysyntään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä vaikuttavat indikaattorit, selluloosan, paperi- ja kartonkituotteiden kauppavirrat maailmassa, ulkomaankaupan keskeiset vientidokumentit, ulkomaankaupan toimitusehtolausekkeet, ulkomaankaupan riskit, Business to Business markkinoinnin tunnuspiirteet, asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet ja hyödyt asiakkaalle ja yritykselle, markkinointikanavararatkaisut, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen ja mainonta paperiklusteriyritykissä

Siirry alkuun