Tuotteistan palveluni (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB25-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.06.2017 - 09.10.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2017 - 12.12.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa määrittää tuotteelle nimen, sisällön ja hinnan;
- osaa ottaa asiakkaat / käyttäjät mukaan tuotekehitysprosessiin
- osaa tuottaa moniaistisen ja laadukkaan palvelukokonaisuuden.
Sisältö (Opintojakso)
MIKÄ on asiakkaan osuus palvelujen tuotteistamisessa?
MIKSI palvelukokemus on tärkeä?
MITEN tuotteistan palvelun?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
keskiviikko 29.11 klo 8-10
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-tentti 20 % (yksilö)
-yritysprojekti 60 % (tiimi)
-tiimin vertaisarviointi 20% (yksilö)
-Innoevent- osallistuminen, hyväksytty suoritus (yksilö)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot ja harjoitukset
-yritysprojekti
-InnoEvent
Oppimateriaalit
-tabulassa oleva materiaali, muu materiaali
-tenttikirja; Juha Tuulaniemi, Palvelumuotoilu 2011 tai uudempi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op =270h opiskelijan työtä
vko 43-46 Luentoja, harjoituksia, yritystoimeksiannot tiimityönä
vko 45 INNOEVENT maanantaista-perjantaihin joka päivä klo 8-17 läsnäolo
vko 47-49 yritystoimeksiannot tiimityönä ja ohjauspalavereita, kirjatentti
vko49- 50 Tulokset:5.12, 8.12 ja tiistai 12.12
MUUTOKSET MAHDOLLISIA
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
toteutuksella tehdään yritysprojekti + Innoevent-viikon yritysprojekti
vierailevia luennoitsijoita
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksoon sisältyy INNOEVENT-viikkoon osallistuminen kaikille.
Ajankohta vko 45, 6.11-10.11.2017 (ma-pe klo 8-17), kontaktia kaikki päivät, läsnäolopakko
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hylätty
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tyydyttävä (2-1)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyvä (4-3)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.