Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaat palvelun kehittäjänä (5op)

Toteutuksen tunnus: 7L00CS85-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2016 - 08.01.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.01.2017 - 24.03.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuija Ylä-Viteli
Sari Himanen
Vastuuhenkilö
Sari Himanen
Opintojakso
7L00CS85

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- asiantuntijana kehittää yrityksen palveluprosesseja käyttäjälähtöisesti
- tunnistaa asiakkaiden ja sidosryhmien merkityksen palvelujen kehittämisessä
- sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Millainen on palvelun kehittämisprosessi?
Miksi palveluja kehitetään yhteistyössä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa?
Miten integroida asiakkaita ja muita sidosryhmiä palvelun kehittämisprosessiin?

Aika ja paikka

26.1, 27.1, 8.2, 23.3 ja 24.3, puolipäivää kerrallaan ap 8.30-11.45 tai
ip 12.30--16.00, lukujärjestyksen mukaisesti
23.2 klo 8-18 välille ohjauskeskustelu skype-keskusteluna 30 min/tiimi, ajanvarauksen mukaisesti

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tiimitehtävän
-kirjallisen raportin palautus 21.3 Tabulaan
- suullinen esitys 23.-24.3.2017

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tiimitehtävän toteutus yrityskohteeseen
-kirjallinen raportointi 21.3.2017 mennessä
-Suullinen esitys 23.-24.3.2017 vuorovaikutteisesti muiden opiskelijoiden kanssa

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
tiimitehtävä
oppimis- ja ohjauskeskustelut

Oppimateriaalit

Juha Tuulaniemi, 2011. Palvelumuotoilu.
Muut materiaali, myös englanninkielinen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op =135h opiskelijan työtä
20 h yhteiset kontaktitunnit (26.1, 27.1, 8.2, 23.3 ja 24.3), puolipäivää kerrallaan ap 8.30-11.45 ja
ip 12.30--16.00
115h itsenäistä työskentelyä ja tiimityöskentelyä oman tiimin kanssa
23.2 klo 8-18 välille ohjauskeskustelu skype-keskusteluna 30 min/tiimi, ajanvarauksen mukaisesti

Sisällön jaksotus

Aikataulu:
vko 4 : 26.-27.1 kurssin aloitus, luennot ja tehtävänanto
vko 6 : 8.2 tiimeillä suunnitelmat käyttäjälähtöisten menetelmien käytöstä aikatauluineen
vko 7-10 aineiston hankinta Keinupuiston palvelutalo
vko 11 tulosten yhteenvetoa
vko 12 23.3 -24.3 tulosten esittely ja analysointi kontaktituntien puitteissa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-menettely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tiimityö toteutetaan yritystoimeksiantona

Lisätiedot

Opettaja Tuija Ylä-Viteli

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei tunnista toimialan palvelujen kehittämistarpeita eikä kykene määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä.
Opiskelija ei ole osallistunut eikä toiminut vastuullisesti co-design lähestymistavalla toteutettuihin palvelujen kehittämistehtäviin. Opiskelijalla ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

T1-2
Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

H4 - H3
Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

K5
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

K5
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
H4 - H3
Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
T1-2
Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.

Siirry alkuun