Customers as Service Developers (5cr)
Code: 7L00CS85-3001
General information
- Enrolment period
- 28.11.2016 - 08.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.01.2017 - 24.03.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Objectives (course unit)
Students
• can as experts develop service processes of companies
• understand the importance of customers and interest groups in service development
Content (course unit)
What is service development process like?
Why are services developed in cooperation with customers and interest groups?
How to integrate customers and other interest groups into the service development process?
Location and time
26.1, 27.1, 8.2, 23.3 ja 24.3, puolipäivää kerrallaan ap 8.30-11.45 tai
ip 12.30--16.00, lukujärjestyksen mukaisesti
23.2 klo 8-18 välille ohjauskeskustelu skype-keskusteluna 30 min/tiimi, ajanvarauksen mukaisesti
Exam schedules
Tiimitehtävän
-kirjallisen raportin palautus 21.3 Tabulaan
- suullinen esitys 23.-24.3.2017
Assessment methods and criteria
Tiimitehtävän toteutus yrityskohteeseen
-kirjallinen raportointi 21.3.2017 mennessä
-Suullinen esitys 23.-24.3.2017 vuorovaikutteisesti muiden opiskelijoiden kanssa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
tiimitehtävä
oppimis- ja ohjauskeskustelut
Learning materials
Juha Tuulaniemi, 2011. Palvelumuotoilu.
Muut materiaali, myös englanninkielinen
Student workload
5 op =135h opiskelijan työtä
20 h yhteiset kontaktitunnit (26.1, 27.1, 8.2, 23.3 ja 24.3), puolipäivää kerrallaan ap 8.30-11.45 ja
ip 12.30--16.00
115h itsenäistä työskentelyä ja tiimityöskentelyä oman tiimin kanssa
23.2 klo 8-18 välille ohjauskeskustelu skype-keskusteluna 30 min/tiimi, ajanvarauksen mukaisesti
Content scheduling
Aikataulu:
vko 4 : 26.-27.1 kurssin aloitus, luennot ja tehtävänanto
vko 6 : 8.2 tiimeillä suunnitelmat käyttäjälähtöisten menetelmien käytöstä aikatauluineen
vko 7-10 aineiston hankinta Keinupuiston palvelutalo
vko 11 tulosten yhteenvetoa
vko 12 23.3 -24.3 tulosten esittely ja analysointi kontaktituntien puitteissa
Completion alternatives
AHOT-menettely
Practical training and working life cooperation
Tiimityö toteutetaan yritystoimeksiantona
Further information
Opettaja Tuija Ylä-Viteli
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista toimialan palvelujen kehittämistarpeita eikä kykene määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä.
Opiskelija ei ole osallistunut eikä toiminut vastuullisesti co-design lähestymistavalla toteutettuihin palvelujen kehittämistehtäviin. Opiskelijalla ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
T1-2
Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
H4 - H3
Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
K5
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
K5
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
H4 - H3
Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
T1-2
Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.