Markkinointi ja kansainvälisyys (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-313-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2017 - 07.01.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2018 - 30.04.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Lähiosuus
- 8 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tiina Wickman-Viitala
- Pietro Albanese
- Kirsi Tanner
- Taina Matis
- Tuula Niemi
- Mari Stenvall
- Riitta Vihuri
- Vastuuhenkilö
- Riitta Vihuri
- Opintojakso
- 3H-313
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnittelua ja siihen liittyviä tekijöitä. Opiskelijat suunnittelevat markkinointiviestintäkampanjan. Opiskelijat perehtyvät asiakas- ja kohderyhmätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. Opiskelijat syventyvät asiakkuuksien kehittämiseen workshopeissa. Kanssakäymistä eri kulttuuriin kuuluvien asiakkaiden kanssa harjoitellaan neuvotteluilla.
Opiskelija
- tunnistaa kuluttajan havaitsemisprosesseihin vaikuttavia tekijöitä
- osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan kuluttajamarkkinoille
- osaa hankkia markkinatietoa sekä kotimaan että ulkomaan markkinoista
- osaa suunnitella asiakkuuden kehittämistoimia erilaisille organisaatioille
- osaa myyntineuvottelujen perustaidot myyntitilanteissa
- tunnistaa liiketoimintakulttuurien erityispiirteitä mm. Hofsteden mallin mukaisesti.
Sisältö (Opintojakso)
Miten laaditaan markkinointiviestintäkampanjan erilaisille kohderyhmille?
Mistä opiskelija löytää tietoa asiakkaista ja kohdemarkkinoista?
Miten yritys kehittää asiakkuuksien hallintaa?
Miten erilaiset business-kulttuurit vaikuttavat liikeneuvotteluihin?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tutoriaali-istunnot, harjoitukset.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pbl-pohjainen opintojakso; tutoriaali-istunnot, luennot, harjoitukset/työpajat, verkkokeskustelut, essee.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali ja oheislukemisto ilmoitetaan opintojakson tabula-alueella.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson tutoriaali-istunnot + asiantuntijaluennot pidetään joka toinen viikko. Opintojaksoon liittyy myös harjoitustunteja, joiden ajankohta selviää erillisestä aikataulusta.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää opintojakson käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa hyödyntää opintojakson sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy soveltamaan aihealueen teemat laaja-alaisesti myös käytännössä. Opiskelija pystyy analysoimaan ja vahvasti soveltamaan opintojakson teemat.