Marketing and International Customer Relations (10 cr)
Code: 3H-313-3015
General information
- Enrolment period
- 28.11.2017 - 07.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 30.04.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Tiina Wickman-Viitala
- Pietro Albanese
- Kirsi Tanner
- Taina Matis
- Tuula Niemi
- Mari Stenvall
- Riitta Vihuri
- Person in charge
- Riitta Vihuri
- Course
- 3H-313
Objectives (course unit)
Marketing, communications and related factors are explored in the course. Students design a marketing communication campaign and customership development plan. Interaction with customers from different cultures will be practised via negotiation exercises.
After completing the course students will be able
- to identify factors that affect the purchase behaviour of consumers and organisations
- to design marketing communication campaigns in Finland and abroad
- to acquire market information both on domestic and foreign markets
- to design customership development operations for various organisations
- to master the basics of brand building
- to master the basic skills of sales negotiations in Finland and abroad
- to identify the specific characteristics of business cultures according to Hofstede's model.
Content (course unit)
How do customerships differ in B2C and B2B marketing?
How to design marketing communication campaigns for different target groups?
Where to find information about customers and markets?
How do companies develop customer relationship management?
How do different business cultures affect business negotiations?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge
Evaluation methods and criteria
Tutoriaali-istunnot, harjoitukset.
Teaching methods
Pbl-pohjainen opintojakso; tutoriaali-istunnot, luennot, harjoitukset/työpajat, verkkokeskustelut, essee.
Learning materials
Opetusmateriaali ja oheislukemisto ilmoitetaan opintojakson tabula-alueella.
Student workload
10 op = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
Opintojakson tutoriaali-istunnot + asiantuntijaluennot pidetään joka toinen viikko. Opintojaksoon liittyy myös harjoitustunteja, joiden ajankohta selviää erillisestä aikataulusta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää opintojakson käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa hyödyntää opintojakson sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy soveltamaan aihealueen teemat laaja-alaisesti myös käytännössä. Opiskelija pystyy analysoimaan ja vahvasti soveltamaan opintojakson teemat.