Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja kansainvälisyysLaajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: 3H-313

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnittelua ja siihen liittyviä tekijöitä. Opiskelijat suunnittelevat markkinointiviestintäkampanjan. Opiskelijat perehtyvät asiakas- ja kohderyhmätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. Opiskelijat syventyvät asiakkuuksien kehittämiseen workshopeissa. Kanssakäymistä eri kulttuuriin kuuluvien asiakkaiden kanssa harjoitellaan neuvotteluilla.

Opiskelija
- tunnistaa kuluttajan havaitsemisprosesseihin vaikuttavia tekijöitä
- osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan kuluttajamarkkinoille
- osaa hankkia markkinatietoa sekä kotimaan että ulkomaan markkinoista
- osaa suunnitella asiakkuuden kehittämistoimia erilaisille organisaatioille
- osaa myyntineuvottelujen perustaidot myyntitilanteissa
- tunnistaa liiketoimintakulttuurien erityispiirteitä mm. Hofsteden mallin mukaisesti.

Sisältö

Miten laaditaan markkinointiviestintäkampanjan erilaisille kohderyhmille?
Mistä opiskelija löytää tietoa asiakkaista ja kohdemarkkinoista?
Miten yritys kehittää asiakkuuksien hallintaa?
Miten erilaiset business-kulttuurit vaikuttavat liikeneuvotteluihin?

Esitietovaatimukset

1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Siirry alkuun