Skip to main content

Disability Studies (3 cr)

Code: 7S-18-3011

General information


Enrolment period
02.07.2016 - 31.10.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2016 - 07.12.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Takkunen
Hanna-Kaisa Korpikoski
Small groups
avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
avoin AMK
Course
7S-18

Objectives (course unit)

Students
- are able to perceive disabilities from the perspective of medical model, social model, and human right model
- are able to work with disabled people of different ages in different client situations
- are able to promote inclusion and accessibility
- can search for current information on disability studies using Finnish and international sources
- can describe the principles of social rehabilitation and disability studies

Content (course unit)

Different models of disability
- Encountering disabilities
- Inclusion and accessibility
- Expert knowledge in literature and in the organisations of the field
- International perspectives

Exam schedules

Seminnari 7.12. ja raportin palautus 11.12.16

Teaching methods

Luento, kirjallisuus, opetusmateriaali
Aktiviteetti
Seminaari

Learning materials

Löytyy 15SO-KOTISIVUT -tabula sivuilta

Student workload

Kurssin suoritukset:
a) Yksilöllinen raportti sisältäen opetuskertojen teemat. Palautus tabulaan 11.12.2016 mennessä!
- Kirjallisuuden ja muun lähdemateriaalin käyttö. Teoreettista reflektiota!
b) Ryhmätyö, johon sisältyy joko 2 opintokäyntiä kunkin opiskelijan kohdalla TAI opintokäyntien sijaan aktiviteetti valitsemalle ryhmälle/ yhteistyökumppanille. Ryhmätyö raportoidaan yksilölliseen raporttiin. Ryhmä miettii yhdessä mielekkään ryhmätyön esittämistavan.
Esitetään seminaarissa 7.12.
- Ryhmätyö: mikä, miten, miksi? Etiikka? Kirjallisuuden ja muun lähdemateriaalin käyttö.
c) Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.
- Mikäli joutuu olemaan sairauden tms vuoksi pois, opiskelija opiskelee itsenäisesti lähiopetuskerran teeman ja sisällyttää sen raporttiin.

Content scheduling

25.10. aloitus
- Työryhmiin jakaantuminen (ryhmätyö teemat monisteen lopussa)
- Sosiaalinen kuntoutus
- Jako kahteen ryhmään pienryhmäopetusta varten (2.11. & 15.11. & 23.11. & 29.11.)
- Lyhytaikaishoito perheen tukena –messut/ ilmoittautuminen

1.11. Lyhytaikaishoito perheen tukena –messut klo 13-19
- http://www.kvps.fi/tapahtumat/lyhytaikaishoito-perheen-tukena-messut (Tarkempi ohjelma)
- Tulppaanitalo Pinninkatu 51

2.11. (Hanna R1 UMT R2) & 15.11. (Hanna R2 UMT R1)
- Hannan teemat (palvelujärjestelmä) / UMT teemat (vammaisuuden lähestymistavat ym) puolelle ryhmälle ja sitten päinvastoin

22.11. ryhmien itsenäinen työskentelyaika (aika varattu ryhmätöiden tekemiseen lukujärjestykseen)

23.11. (Hanna R1 UMT R2) & 29.11. (Hanna R2 UMT R1)
- UMT teemat koululla
- Hannan ryhmät Malike keskuksessa: Sumeliuksenkatu 18 b, 3. krs. (http://www.malike.fi /)

7.12. seminaari koululla

Practical training and working life cooperation

Paikallisia vammaisalan toimijoita (esim. kvtl, kvps...)

Further information

Löytyy 15SO-KOTISIVUT tabula sivuilta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa ja nimeää vammaistyön käsitteitä ja ilmiöitä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- jäsentynyttä ja soveltavaa

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- käsitteelistä ja laaja-alaista

Go back to top of page