Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoimintamallit (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3Y00CF17-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 10.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palvelu- ja projektiliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Nina Helander
Vastuuhenkilö
Nina Helander
Opintojakso
3Y00CF17

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tuntee ja ymmärtää
-palveluliiketoiminnan keskeiset termit, käsitteet ja mallit
-palveluliiketoiminnan keskeiset alat ja soveltamismahdollisuudet
-palveluliiketoiminnan keskeiset arvonluontiprosessit.
Opiskelija osaa
-analysoida palveluliiketoiminnan eri ilmenemismuotoja ja soveltaa liiketoimintamalleja erilaisiin palveluihin.

Sisältö (Opintojakso)

Palveluliiketoiminnan jaottelu ja muodot, palvelut eri toimialoilla, liiketoimintamallit erilaisissa palveluissa, verkostomainen toimintatapa palveluissa, arvonluonnin logiikka palveluissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Viimeisellä lähiopetuskerralla parityönä toteutettava tentti. Uusintatenttimahdollisuudet yleisinä tenttipäivinä (sovittava opettajan kanssa)

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, caset, harjoitustyöt, ryhmätyöt, verkkotehtävät, paritentti.

Oppimateriaalit

1) Luentokalvot ja muu opettajan antama materiaali
2) Lehtinen – Niinimäki (2005). Asiantuntijapalvelut: tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu. Helsinki: WSOY.
3) Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähi- ja verkko-opetus 24 h. Itsenäinen työskentely 110 h. Kuormittavuus yhteensä 134 h.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava erikseen opintojakson opettajan kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Oppimistavoitteet:
Opiskelija saa yleiskuvan palveluliiketoiminnan toteuttamisesta ja kehittämisestä eri palvelualoilla ja erityyppisissä palveluissa.
Opiskelija saa valmiudet ymmärtää ja analysoida palveluliiketoiminnan eri ilmenemismuotoja
Opiskelija saa valmiudet soveltaa liiketoimintamalleja erilaisiin palveluihin.
Toteutustapa:
Aikuistoteutus; ylempi AMK-tutkinto
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Siirry alkuun