Palveluliiketoimintamallit (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3Y00CF17-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palvelu- ja projektiliiketoiminnan koulutus
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää
-palveluliiketoiminnan keskeiset termit, käsitteet ja mallit
-palveluliiketoiminnan keskeiset alat ja soveltamismahdollisuudet
-palveluliiketoiminnan keskeiset arvonluontiprosessit.
Opiskelija osaa
-analysoida palveluliiketoiminnan eri ilmenemismuotoja ja soveltaa liiketoimintamalleja erilaisiin palveluihin.
Sisältö (Opintojakso)
Palveluliiketoiminnan jaottelu ja muodot, palvelut eri toimialoilla, liiketoimintamallit erilaisissa palveluissa, verkostomainen toimintatapa palveluissa, arvonluonnin logiikka palveluissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Viimeisellä lähiopetuskerralla parityönä toteutettava tentti. Uusintatenttimahdollisuudet yleisinä tenttipäivinä (sovittava opettajan kanssa)
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, caset, harjoitustyöt, ryhmätyöt, verkkotehtävät, paritentti.
Oppimateriaalit
1) Luentokalvot ja muu opettajan antama materiaali
2) Lehtinen – Niinimäki (2005). Asiantuntijapalvelut: tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu. Helsinki: WSOY.
3) Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähi- ja verkko-opetus 24 h. Itsenäinen työskentely 110 h. Kuormittavuus yhteensä 134 h.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava erikseen opintojakson opettajan kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Oppimistavoitteet:
Opiskelija saa yleiskuvan palveluliiketoiminnan toteuttamisesta ja kehittämisestä eri palvelualoilla ja erityyppisissä palveluissa.
Opiskelija saa valmiudet ymmärtää ja analysoida palveluliiketoiminnan eri ilmenemismuotoja
Opiskelija saa valmiudet soveltaa liiketoimintamalleja erilaisiin palveluihin.
Toteutustapa:
Aikuistoteutus; ylempi AMK-tutkinto
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
opintojaksopalautejärjestelmän kautta
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.