Service Business Models (5 cr)
Code: 3Y00CF17-3002
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 31.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree in Service Business and Project Management
Objectives (course unit)
The student knows and understands
- the key terms, concepts and models of service business
- the key fields and application areas of service business
- the key value creation processes in service business.
The student is able to
- analyse different forms of service business and apply business models to various services.
Content (course unit)
The classification and forms of service business, services in different industries, business models in different services, networked operation method in services, value creation logic in service business.
Exam schedules
Viimeisellä lähiopetuskerralla parityönä toteutettava tentti. Uusintatenttimahdollisuudet yleisinä tenttipäivinä (sovittava opettajan kanssa)
Teaching methods
Luennot, caset, harjoitustyöt, ryhmätyöt, verkkotehtävät, paritentti.
Learning materials
1) Luentokalvot ja muu opettajan antama materiaali
2) Lehtinen – Niinimäki (2005). Asiantuntijapalvelut: tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu. Helsinki: WSOY.
3) Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.
Student workload
Lähi- ja verkko-opetus 24 h. Itsenäinen työskentely 110 h. Kuormittavuus yhteensä 134 h.
Completion alternatives
Sovittava erikseen opintojakson opettajan kanssa.
Further information
Oppimistavoitteet:
Opiskelija saa yleiskuvan palveluliiketoiminnan toteuttamisesta ja kehittämisestä eri palvelualoilla ja erityyppisissä palveluissa.
Opiskelija saa valmiudet ymmärtää ja analysoida palveluliiketoiminnan eri ilmenemismuotoja
Opiskelija saa valmiudet soveltaa liiketoimintamalleja erilaisiin palveluihin.
Toteutustapa:
Aikuistoteutus; ylempi AMK-tutkinto
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
opintojaksopalautejärjestelmän kautta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.