Siirry suoraan sisältöön

Muuttuva työ ja oppiminen (4op)

Toteutuksen tunnus: 1L00BQ61-3037

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2015 - 31.12.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 31.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammatillinen opettajankoulutus
Opettajat
Maarit Kolari
Opintojakso
1L00BQ61

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opettajaopiskelija

- arvioi oman koulutus- ja ammattialan muutosten vaikutusta omaan työhön opettajana
- arvioi globaalien, yhteiskunnallisten sekä työvoima- ja koulutuspoliittisten muutosten vaikutusta opettajan työhön ja opiskelijoiden opiskeluun
- perustelee uudenlaisten opiskelun tapojen ja ohjaamisen muotojen tarpeellisuutta.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä

- Minkälaisia valmiuksia opiskelijat tarvitsevat tulevaisuuden ammattilaisina?
- Minkälaista asiantuntijuutta omalla koulutusalalla tarvitaan tulevaisuudessa?
- Mitä on ennakoiva ajattelu ja työtapa opettajan työssä?
- Miten työelämän muutos näkyy oppilaitoksen toimintakulttuurissa ja opetuksen järjestämisessä?
- Mitä uudistuva opettajuus edellyttää oman opettajan olemisen kannalta?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä, luentoja.

Oppimateriaalit

Ks. OPS, jossa kerrotaan opintojaksolla käytettävä kirjallisuus ja muut lähteet. Lisäksi opettajan ja opiskelijan yhdessä valitsemaa opetusmateriaalia.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4 op, 108 tuntia opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa. Näyttötutkintomestarikoulutuksella voidaan hyväksilukea tämä opintojakso.

Lisätiedot

Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).

Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 3:n yhteydessä olevaa arviointityökalua

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.

Siirry alkuun