Changing Working Life and Learning (4cr)
Code: 1L00BQ61-3037
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Maarit Kolari
- Course
- 1L00BQ61
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- arvioi oman koulutus- ja ammattialan muutosten vaikutusta omaan työhön opettajana
- arvioi globaalien, yhteiskunnallisten sekä työvoima- ja koulutuspoliittisten muutosten vaikutusta opettajan työhön ja opiskelijoiden opiskeluun
- perustelee uudenlaisten opiskelun tapojen ja ohjaamisen muotojen tarpeellisuutta.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Minkälaisia valmiuksia opiskelijat tarvitsevat tulevaisuuden ammattilaisina?
- Minkälaista asiantuntijuutta omalla koulutusalalla tarvitaan tulevaisuudessa?
- Mitä on ennakoiva ajattelu ja työtapa opettajan työssä?
- Miten työelämän muutos näkyy oppilaitoksen toimintakulttuurissa ja opetuksen järjestämisessä?
- Mitä uudistuva opettajuus edellyttää oman opettajan olemisen kannalta?
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä, luentoja.
Learning materials
Ks. OPS, jossa kerrotaan opintojaksolla käytettävä kirjallisuus ja muut lähteet. Lisäksi opettajan ja opiskelijan yhdessä valitsemaa opetusmateriaalia.
Student workload
Opintojakson laajuus on 4 op, 108 tuntia opiskelijan työtä.
Completion alternatives
Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa. Näyttötutkintomestarikoulutuksella voidaan hyväksilukea tämä opintojakso.
Further information
Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).
Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 3:n yhteydessä olevaa arviointityökalua
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.