Skip to main content

Changing Working Life and Learning (4cr)

Code: 1L00BQ61-3037

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Maarit Kolari
Course
1L00BQ61

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija

- arvioi oman koulutus- ja ammattialan muutosten vaikutusta omaan työhön opettajana
- arvioi globaalien, yhteiskunnallisten sekä työvoima- ja koulutuspoliittisten muutosten vaikutusta opettajan työhön ja opiskelijoiden opiskeluun
- perustelee uudenlaisten opiskelun tapojen ja ohjaamisen muotojen tarpeellisuutta.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Minkälaisia valmiuksia opiskelijat tarvitsevat tulevaisuuden ammattilaisina?
- Minkälaista asiantuntijuutta omalla koulutusalalla tarvitaan tulevaisuudessa?
- Mitä on ennakoiva ajattelu ja työtapa opettajan työssä?
- Miten työelämän muutos näkyy oppilaitoksen toimintakulttuurissa ja opetuksen järjestämisessä?
- Mitä uudistuva opettajuus edellyttää oman opettajan olemisen kannalta?

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä, luentoja.

Learning materials

Ks. OPS, jossa kerrotaan opintojaksolla käytettävä kirjallisuus ja muut lähteet. Lisäksi opettajan ja opiskelijan yhdessä valitsemaa opetusmateriaalia.

Student workload

Opintojakson laajuus on 4 op, 108 tuntia opiskelijan työtä.

Completion alternatives

Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa. Näyttötutkintomestarikoulutuksella voidaan hyväksilukea tämä opintojakso.

Further information

Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).

Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 3:n yhteydessä olevaa arviointityökalua

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.

Go back to top of page