Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointipalveluiden liiketoimintaosaaminen (3op)

Toteutuksen tunnus: 7Y00CJ62-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2015 - 30.09.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Opettajat
Nina Helander
Vastuuhenkilö
Nina Helander
Opintojakso
7Y00CJ62

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tietää palveluliiketoiminnan toteuttamisen periaatteet hyvinvointialalla.
Opiskelija tietää liiketoimintasuunnitelman eri osa-alueet ja liiketoiminnan taustatekijät.
Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman hyvinvointialan yritykselle. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää hyvinvointipalveluihin sopivia liiketoimintamalleja.

Sisältö (Opintojakso)

Hyvinvointipalvelut liiketoimintaympäristönä; liiketoimintasuunnitelma; liiketoimintamallit.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin hyväksytty suorittaminen sisältää 3 op:
1. Lähipäiväjaksojen luennot (4 luentoa, ml. Jyrkin luennot) ja ennakkotehtävän palautus
2. Oppimispäiväkirja luennoista yksilötyönä

Kurssin arvosana muodostuu oppimispäiväkirjan arvosanasta asteikolla 0-5.
Arvosana 1-2: Oppimispäiväkirja käsittelee kurssin teemat, mutta tarkastelu jää pintapuoliseksi ja asioita ei olla yhdistetty toisiinsa. Lähdekirjallisuus puuttuu. Oma pohdinta ja oman oppimisen reflektoini on vähäistä.
Arvosana 3-4: Kurssin teemoja on käsitelty monipuolisesti, yhdistäen niitä omiin kokemuksiin ja huomioihin. Kurssikirjallisuutta on hyödynnetty. Kokonaisuus on selkeä.
Arvosana 5: Oppimispäiväkirja pystyy osoittamaan opiskelijan kokonaisvaltaisen oppimisprosessin. Se sisältää monipuolista ja syvällistä kurssin teemojen käsittelyä, yhdistäen luentojen, kurssikirjallisuuden (myös oheiskirjallisuuden) ja omien kokemusten integrointia. Kokonaisuus on erittäin selkeä ja huolellisesti viimeistelty.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, virtuaalitehtävät, oppimispäiväkirja

Oppimateriaalit

- Luentomateriaalit (Tabulassa saatavilla)
- Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.
- Lisäksi oheiskirjallisuutena Tabulaan tulevan lähdekirjallisuuslistan artikkeleja ja kirjoja

Siirry alkuun